• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060703704
  • خبرنگار : 50666

رئیس اتحادیۀ پوشاک اصفهان:

نظارتی بر کسب‌وکارهای خانگی بدون مجوز پوشاک نیست

نظارتی بر کسب‌وکارهای خانگی بدون مجوز پوشاک نیست

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیۀ پوشاک شهرستان اصفهان با اشاره به فعالیت فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای خانگی نیز که بدون مجوز کار می‌کنند، گفت: بر روی فروشنده‌های اخیر نظارتی وجود ندارد و بارها دیده‌ایم که به قیمتی فراتر از مغازه‌ها و مزون‌ها کالای خود را می‌فروشند.

لیلا گوهریان در گفت‌وگو با ایسنا و با تأمل در اجاره‌بهای مغازه‌ها، اظهار کرد: اجاره‌بها نیز بسیار بالاست. ما مغازه داشتیم که یک میلیارد از آن اجاره گرفته‌اند. با این اوضاع، از اتحادیه انتظار دارند که فقط ۲۰ درصد سود برای خود نظر بگیرد!

او ادامه داد: اگر اصناف ۲۰ درصد هم بیشتر در نظر بگیرند با جریمۀ سازمان تعزیرات روبه‌رو می‌شوند. من این‌طور حس می‌کنم که هماهنگی‌ها در این خصوص بین بخش‌های مختلف بسیار ضعیف است. درخصوص اجارۀ مغازه‌ها می‌توان گفت با مسئله‌ای کشوری روبه‌رو هستیم و خیلی نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

رئیس اتحادیۀ پوشاک اصفهان با تأکید بر اینکه باید درصد سود پوشاک بالاتر برود، اظهار کرد: باید یک توافقی ایجاد شود که تعزیرات نتواند اعضای این اتحادیه را جریمه کند. فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای خانگی نیز که بدون مجوز کار می‌کنند، مسئلۀ دیگری به شمار می‌آید که اتحادیه با آن مواجه است. البته برخی از آنلاین‌شاپ‌ها زیر نظر اتحادیۀ کشوری قرار دارند.

گوهریان با نظر به وضعیت صادرات اصفهانی‌ها در این اتحادیه گفت: حدود سه سال می‌شود که اتحادیۀ ما نگاهی نو به این موضوع دارد. تاکنون آماری در این خصوص مشخص نشده اما باید بگویم که صادرات عرصۀ گسترده‌ و ظرفیت مهمی برای ماست.

او به برخی صادرکنندگان اتحادیه نظر کرد و گفت: الان برخی پوشاک خود را چه کودکانه و چه زنانه و مردانه به ترکیه صادر می‌کنند. این در حالی است که اغلب صنف پوشاک لباس از ترکیه وارد می‌کنند. حوزۀ خلیج فارس و مخصوصاً عراق نیز برای صادرات ما درخور اعتناست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha