• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060703671
  • خبرنگار : 50228

آنچه از زیبایی‌های فوتبال کم می‌کند

آنچه از زیبایی‌های فوتبال کم می‌کند

ایسنا/خوزستان یک مربی فوتبال معتقد است در حق برخی استعدادهای فوتبالی که در تست‌ تیم‌ها شرکت می‌کنند، اجحاف می‌شود که ممکن است برای همیشه نیز فوتبال را کنار بگذارند.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر نقش اخلاق در فوتبال، اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از مربیان رده های نوجوانان و بالاتر، در حالی که هنوز تیم خود را نبسته و بازیکنان مدنظرشان را جذب نکرده‌اند، برای افزایش کیفیت، رونق بخشیدن به تمرینات و به حدنصاب رسیدن بازیکنان جهت تمرینات بدنسازی و آماده سازی، در کنار محدود بازیکنان انتخاب شده، از بازیکنان تستی زیادی که شانس پیوستن به دیگر تیم‌ها را داشته سوءاستفاده کرده و نه آن‌ها را انتخاب می‌کنند و نه عذر آن‌ها را می‌خواهند تا این بازیکنان زمان نقل و انتقالات را از دست بدهند و نتوانند شانس خود را برای حضور در تیم‌های دیگر امتحان کنند.

او ادامه داد: در حقیقت این مربیان، آمادگی، آینده و اعتماد آن بازیکنان را قربانی منافع شخصی خود کرده و پس از استفاده ابزاری از آن‌ها، عذرشان را خواسته و سبب آسیب‌های روحی روانی به چنین بازیکنانی می‌شوند؛ در واقع به خاطر همین نیز بازیکنان شایسته و مستعدی که می‌توانستند در باشگاه‌های دیگری جذب و استفاده شوند، بعضا یک فصل بدون تیم مانده و ممکن است برای همیشه فوتبال را کنار بگذارند.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: نباید به خاطر منافع شخصی چشم روی استعداد چنین بازیکنانی بست و آینده آن‌ها را تحت الشعاع قرار داد. البته مربیان به نیکی می‌دانند بازیکنانی که در تست‌ها شرکت می‌کنند، بسیار باانگیزه و پرتلاش درصدد نشان دادن خود هستند و با ایجاد یا افزایش حس رقابت در تمرین، کیفیت تمرینات آماده سازی و پیش فصل را بالا می‌برند. این در حالی است که متاسفانه برخی مربیان برای بهتر شدن نتایج تیمشان، بازیکنان باکیفیت را با وعده‌های دروغ از چنگ دیگر تیم‌ها درآورده و پس از عقد قرارداد، از انجام وظایف خود سرباز زده و به هیچ کدام از قول‌های خود عمل نمی‌کنند. یا اینکه برخی دیگر از مربیان پیشنهادات خوب دیگر باشگاه‌ها را به بازیکنان نگفته و به جهت نیاز خود به آن بازیکنان، مانع پیشرفت آن‌ها و حضورشان در باشگاه‌های بهتر می‌شوند.

او گفت: متاسفانه چنین مسائلی از زیبایی‌های دنیای فوتبال کم می‌کند و استعدادهای زیادی زیر چرخ دنده برخی مربی نماها له شده و آن بازیکنانی هم که به پیشرفت می‌رسند، تنها بخش ناچیزی از ظرفیت‌های فوتبالی کشور هستند که یا با خوش شانسی از گزند چنین مربیانی در امان مانده‌اند یا با نیک بختی مسیر فوتبالی‌شان بی دردسر طی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha