• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403060603643
  • خبرنگار : 50963

آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن بندردلوار

آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن بندردلوار

ایسنا/بوشهر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن ۷هزار و ۵۰۰ مترمکعبی بندردلوار با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

ابوالحسن عالی روز سه‌شنبه در این آیین که با حضور زارعی نماینده دشتی و تنگستان در مجلس، رستمیان معاون عمرانی استاندار و لطفی فرماندار تنگستان برگزار شد با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: خط انتقال آب، آب‌ شیرین‌کن تنگستان ۶/۵ کیلومتر و خط انتقال برق آن به طول ۱۳ کیلومتر احداث می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح با تأمین آب شرب حدود ۳۶ هزار نفر، در بهبود وضعیت آبرسانی نوار ساحلی شهرستان نقش ویژه و قابل توجهی ایفا می‌کند.

عالی ادامه داد: وضعیت آب شرب شهرستان تنگستان در سال ۹۹ در شرایط نامطلوبی بود که با اقدام‌های انجام‌شده در چند سال اخیر به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در چند سال اخیر ۱۳ طرح شاخص آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان تنگستان اجرا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نوسازی شبکه توزیع آب روستاهای عامری، رستمی، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ حدفاصل بندر رستمی تا روستای بوالخیر به طول هشت کیلومتر، نوسازی خط انتقال آب حدفاصل روستاهای چاکوتاه، سمل گلنگون و سمل اشاره کرد.

عالی ادامه داد: اجرای خط انتقال آب کوثر از چغادک تا روستای باغک، احداث مخزن پنج هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ برای شهر دلوار و روستاهای پایین‌دست از دیگر طرح‌های اجرا شده در حوزه آبرسانی شهرستان تنگستان به شمار می‌رود.

وی افزود: نوسازی شبکه توزیع آب به‌صورت پراکنده در کل روستاهای شهرستان تنگستان حدود ۱۰۰ کیلومتر، نوسازی سه کیلومتر خط انتقال از روستای باشی تا بندر رستمی، احداث ایستگاه پمپاژ گورک سادات، مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ آب بندر رستمی از دیگر طرح‌های اجرا شده شرکت آبفا استان بوشهر در شهرستان تنگستان است.

عالی گفت: افزایش تخصیص آب بخش ساحلی از ۶۰ به ۱۷۰ لیتر از دیگر طرح‌های اجرا شده با هدف تقویت پایداری آب شرب در این منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا از حمایت‌های ویژه دکتر غلامحسین زارعی نماینده شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس و استاندار محترم استان و همچنین احمد لطفی فرماندار تنگستان قدردانی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha