• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060603611
  • خبرنگار : 71592

هیئت فنی رژیم صهیونیستی چهارشنبه عازم دوحه می‌شود

هیئت فنی رژیم صهیونیستی چهارشنبه عازم دوحه می‌شود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند هیئت فنی این رژیم به منظور ادامه مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه فردا چهارشنبه راهی دوحه می‌شود.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند هیئت فنی متشکل از سرویس اطلاعات موساد، ارتش و شین‌بت به منظور ادامه مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه فردا چهارشنبه به دوحه خواهد رفت.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت این هیئت‌ پس از بازگشت از مذاکرات قاهره در تل‌آویو با کابینه رژیم صهیونیستی به رایزنی پرداخت و فردا راهی دوحه می‌شود.

این روزنامه امروز سه شنبه نوشت هیئت‌ مذاکره کننده در دوحه به دیدارهای خود با نمایندگان مصر، قطر و آمریکا؛ میانجیگران آتش‌بس غزه ادامه خواهد داد تا «شکاف‌های موجود در خطوط کلی توافق آتش‌بس را بکاهند».

یدیعوت آحارونوت نوشت طرح آتش‌بس رژیم صهیونیستی در تل‌آویو بررسی شد و به دلیل غیرعملی بودن رد شد و جنبش حماس یا میانجیگران هم آن را نخواهند پذیرفت اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اصرار دارد که این طرح مطرح شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد نتانیاهو در جلسه بررسی توفق آتش‌بس وزیر جنگ رژیم، رئیس ستاد کل ارتش و مسوول پرونده اسرای صهیونیستی را راه نداد تا درباره دو محور فیلادلفیا و نتزاریم در نوار غزه او را تحت فشار قرار ندهند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم به نقل از مسوولانی گزارش کرد بدون انعطاف پذیری نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا، مذاکرات آتش‌بس در روزهای آتی احتمالا شکست می‌خورد.

در همین حال، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز خواستار برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه شد و گفت آزادی ۱۰۸ اسیر صهیونیستی باقی‌مانده در دست حماس از طریق عملیات نظامی موفقیت آمیز نخواهد بود و برای برای آزادی آنها توافقی حاصل شود.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه با حضور میانجیگران و نماینده رژیم صهیونیستی در دوحه برگزار شد اما توافقی حاصل نشد. این مذاکرات چند روز بعد توسط هیئت‌های مذاکره کننده حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره از سر گرفته شد و بدون حصول توافق به پایان رسید.

بسیاری از صهیونیست‌ها معتقد هستند که بنیامین نتانیاهو با هدف حفظ سمت خود مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه می‌شود؛ چراکه اعضای تندرو ائتلاف کابینه به سرنگون کردن آن در صورت موافقتش با توافق تهدید کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha