• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060603531
  • خبرنگار : 50416

آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای در «کرتیل‌آباد» ملایر 

آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای در «کرتیل‌آباد» ملایر 

ایسنا/همدان همزمان با پنجمین روز از هفته دولت عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای کرتیل‌آباد از توابع بخش سامن ملایر به مساحت ۱۹.۶ هکتار و با اشتغالزایی ۸۸ نفر آغاز شد.

رضا زنگنه مدیر جهاد کشاورزی ملایر سه‌شنبه ۶ شهریور ماه در آئین کلنگ‌زنی شهرک گلخانه‌ای کرتیل‌آباد ملایر مساحت عرصه گلخانه‌های این شهرک را ۱۴.۸ هکتار دانست و افزود: این شهرک ۲۲ قطعه‌ است و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اجرای آن پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه مساحت کل شهرک کرتیل‌آباد ۳۸ هکتار است، گفت: قسمت غرب این شهرک به گلخانه‌ها و قسمت شرق به واحدهای دامی اختصاص دارد و ۱۹ هکتار برای احداث واحدهای گلخانه‌ای اضافه شد.
وی با بیان اینکه قطعات این شهرک آماده واگذاری به متقاضیان است، مطرح کرد: تخصیص ۳۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب انجام شده و ۱۳ هزار مکعب تخصیص داریم و آماده حفاری است ۱۵ میلیارد تومان تاکنون برای تسطیح و آماده‌سازی هزینه شده و جهش بسیار خوبی در سطح زیرکشت گلخانه‌های ملایر اتفاق می‌افتد.
زنگنه با بیان اینکه با اجرای این شهرک برای ۸۸ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: سالانه چهار هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای در شهرک گلخانه‌ای کرتیل‌اباد تولید می‌شود.
زنگنه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲.۹۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت گلخانه است که ۸.۴۸ هکتار آن گلخانه‌های خصوصی است.
وی شهرک گلخانه‌ای گنبد با مساحت ۶۸ هکتار را از دیگر شهرک‌های این شهرستان خواند و بیان کرد: این شهرک در قالب ۵۹ واحد گلخانه در دست اجراست که ۲۴ واحد آن به مساحت ۲۲ هکتار به متقاضیان واگذار شده است.
وی ادامه‌داد: یک واحد بزرگ گلخانه‌ای در حسین‌آباد ناظم به مساحت ۱۰ هکتار در فاز نخست با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۵۰۰ تُن محصول نیز در دست اجرا است و این یک واحد به تنهایی قادر به تولید کل محصولات گلخانه‌ای این شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: شهرک گلخانه‌ای حرم‌آباد نیز به مساحت ۱۰ هکتار یکی از شهرک‌های قدیمی این شهرستان است که برای ۲۰ قطعه طراحی شده و در حال حاضر ۱۸ قطعه آن واگذار شده و در حال تولید محصولات سبزی و صیفی است.
به گزارش ایسنا، همچنین در این روز مرغداری مکانیزه و اتومات ۱۵ هزار قطعه‌ای با ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی سه نفر و مزرعه پرورش ماهی سردآبی در روستای حسین آباد ناظم با ظرفیت تولید ۱۰ هزار قطعه‌ای با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و دو نفر اشتغال‌زایی افتتاح شد.
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha