• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403060603519
  • خبرنگار : 50175

معاون دانشگاه آیت‌الله بروجردی:

۱۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه بروجردی اضافه شد

۱۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه بروجردی اضافه شد

ایسنا/لرستان مسئول آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) گفت: رسالت دانشگاه ارتباط با مردم و ارائه آموزش به همه مردم است.

افشین رضایی امروز (ششم شهریور ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: آموزش‌های مجازی فرصت خوبی است که فناوری  روز در اختیار دانشجویان قرار گیرد و این دانشگاه این آموزش‌ها را در اختیار اقشار مختلف مردم قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید علاوه بر آموزش‌های تئوری، در دانشگاه مهارت‌های لازم را کسب کنند، گفت: تاکنون دوره‌های مختلفی به‌صورت سازمانی و عمومی توسط دانشگاه برای متقاضیان برگزار شده است.

او با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر در این مرکز آموزش دیده‌اند، ادامه داد: برگزاری دوره‌های نظام‌ مهندسی  که در مرکز استان انجام می‌شد برای اولین‌بار در مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه برگزار شد.

رضایی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای فرهنگیان مانند آموزش‌های روش تدریس و دوره‌هایی مختلف علوم رایانه و برگزاری آموزش زبان انگلیسی برای کارکنان یک کارخانه از دیگر آموزش‌ها بوده است.

اضافه شدن ۱۲ رشته جدید 

معاون آموزشی دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) نیز گفت: ۱۲ رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه اضافه شد.

میثم خزایی یادآوری کرد: دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم‌ انسانی با ۴۱ کد رشته دارد که ۲۱ رشته در مقطع کارشناسی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد است. این دانشگاه، فرصت‌های خوبی برای دانشجویان بومی فراهم کرده است که در شهر محل سکونت خود تحصیلات عالی داشته باشند. ۲۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه دانشیارند و یک استادتمام در رشته ریاضی تدریس می‌کنند.

او بیان کرد: میانگین سنی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) ۴۰ سال است و اساتید، ایده‌ها و نظرات جدیدی دارند و این دانشگاه از دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است. 

وی افزود: یکی از چالش‌های مهم دانشجویان ترم اول و دوم، ابهام‌های مربوط به انتخاب رشته است، کمک به هدایت تحصیلی دانشجویان قبل از شروع، بسیار مهم است که دانشجو بعد از ورود به فکر انصراف نباشد.

۷۲۰ ساعت مشاوره تخصصی ارائه کرده‌ایم

معاون دانشجویی دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) نیز در این نشست گفت: ۷۲۰ ساعت مشاوره تخصصی در مراکز مشاوره‌ای دانشگاه به مردم ارائه شده است. همچنین ۶۳۰ دانشجو در دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) پالایش شده‌اند و ۹۶ دانشجو با اختلال‌های مختلف در مرکز مشاوره تحت آموزش قرار گرفتند.

مهدی کماسی اظهار کرد: در مراکز مشاوره‌های تخصصی به شهرداری بروجرد در زمینه کنترل ترافیک و مسائل مختلف شهرسازی توسط اساتید حوزه عمران و شهرسازی مشاوره‌های مختلف ارائه شده است.

وی ادامه داد: این مرکز در راستای ارتباط دانشگاه با جامعه راه‌اندازی شده است و به‌صورت تخصصی زیر نظر معاونت دانشجویی دانشگاه قرار دارد. این مرکز تخصصی روانشناختی در زمینه‌های کنکور و هدایت تحصیلی، صنعتی، مالی و حقوقی، ازدواج و خانواده مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهد و در آن از ظرفیت اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه بهره گرفته می‌شود.

او افزود: این مرکز برای دسترسی راحت مردم ایجاد شده و ویژگی مرکز ما این است که رقیب مراکز معدود مشاوره نیستیم، بلکه هم‌عرض آنها هستیم و از ظرفیت آنها هم استفاده می‌کنیم.

فعالیت ۲۹ شرکت در مرکز رشد

مسئول مرکز رشد دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) نیز در این نشست گفت: ۲۹ شرکت با سه هسته در این مرکز فعالیت دارند.

مجید گودرزی بیان کرد: مرکز رشد این دانشگاه با حمایت از حضور فعال در نمایشگاه‌های مختلف و توسعه کسب‌ و کار با خدمات مشاوره در کلینک کسب‌ و کار دانشگاه و پرداخت تسهیلات از صندوق‌های نوآوری و وام‌های تسهیلات ماده ۱۶ و ۱۸ از استانداری و فرمانداری، از کارآفرینان حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha