• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403060603507
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۶ شهریور؛ توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت چهاردهم/بازگشت ظریف

اخبار سیاسی ۶ شهریور؛ توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت چهاردهم/بازگشت ظریف

«دیدار اعضای دولت چهاردهم با رهبر انقلاب»، «جزئیات طرح ساماندهی اتباع خارجی» و «بازگشت ظریف به دولت» از موضوعات مهم خبری ششم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ همزمان با هفته دولت، رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در اولین دیدار رئیس جمهور و دولت چهاردهم، با شکرگذاری تشکیل سریع دولت با همت رئیس جمهور و کمک ارزنده مجلس، نکات مهمی را همچون رعایت اولویت‌های فوری از جمله تورم و گرانی، چگونگی انتخاب مدیران و همکاران، حضور در میان متن مردم، ضرورت حکمرانی قانونمند در فضای مجازی و توجه به تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی، بیان کردند.

ایشان در توصیه‌ای دیگر مسئولان دولت را به حضور در بین مردم سفارش کردند و گفتند: به این حرفها که اگر سفر استانی کردید بگویند پوپولیسم و عوام‌گرایی است، توجه نکنید چرا که اطلاع از متن زندگی مردم با کارتابل و گزارش‌های کتبی امکان‌پذیر نیست، حتی اگر گزارش‌های خوبی باشد؛ بنابراین سفر استانی و حضور در بین مردم از جمله روستاها و تصمیم‌گیری بر اساس مشاهدات و شنیده‌ها را دنبال کنید.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان درباره چگونگی مشورت رئیس جمهور با ایشان درباره کابینه گفتند: بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم که ایشان توانست مجلس را قانع کند و برای همه رای اعتماد بگیرد.

پس از این دیدار، دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر انقلاب اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، توصیه‌هایی را به رئیس‌جمهوری برای پیشبرد امور و تحقق اهداف، ارائه کرد و نوشت: ‏فرمایشات امروز رهبری در دیدار با هیئت دولت، ناظر بر تبیین راهبردهای بسیار مهمی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، سیاست خارجی و اجتماعی بود که درک عمیق و برنامه‌ریزی دقیق ‎دولت وفاق ملی برای تحقق آن می‌تواند بنیان‌های جدیدی را برای شتاب گرفتن روند ‎پیشرفت ایران پایه‌گذاری کند.

صبح امروز هم، مسعود پزشکیان در آیین تکریم و معارفه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  از متخصصان و از جمله پزشکان درخواست کرد، کمک کنند تا دولت مسائل مربوط به سلامت مردم را با چارچوب‌ها و شاخص‌های علمی به پیش ببرد و اظهار داشت: اگر اراده کنیم می‌توانیم برای رفع مشکلات راه‌حل بیابیم؛ مشکل حل ناشدنی برای نخبگان ما وجود ندارد. تلاش می‌کنیم چارچوبی دقیق برای اختصاص منابع ایجاد و بر اجرای آن به شکل دقیق نظارت کنیم تا مشکلات حل شود.

****

محمدجواد ظریف با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، از بازگشت خود به معاونت راهبردی رئیس‌جمهوری خبر داد و از حضور دیرهنگام در دیدار رهبری پوزش خواست.

ظریف در این توییت نوشت: پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل بخدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رئیس جمهور را ادامه خواهم داد.

در پی انتصاب عبدالکریمحسین‌زاده،⁩ نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم در سمت معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با حکم رئیس‌جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار توییت هایی در صفحات شخصی خود، از این انتصاب استقبال کرده و آن را نقطه عطفی در جهت تعمیق و پیشبرد راهبرد ⁧وفاق ملی⁩ و وحدت دانستند.

حسین‌زاده هم با انتشار عکسی از پرچم ایران،‌ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باید هم‌صدا و همدل بمانیم در خوشی‌ها و رنج‌های سرزمین‌مان. ایمان دارم که توسعه ایران با مهر و انسجام سهل‌تر است.

در همین ارتباط سخنگوی هیات رئیسه مجلس توضیح داد: با توجه به اینکه آقای حسین‌زاده به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب شده است، باید استعفای خود از نمایندگی مجلس را تقدیم مجلس کند. این استعفا در مجلس اعلام وصول شده و سپس در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم اعلام کرد: در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، سخنگوی توانمندی در هیأت وزیران انتخاب و معرفی خواهد شد، سخنگوی دولت تا ۹۰ درصد انتخاب شده ولی طبق قانون باید به تصویب هیأت وزیران برسد.

محمد جعفر قائم‌پناه با اشاره به اینکه رئیس جمهور تاکنون نشست خبری نداشته چون درگیر تشکیل کابینه بوده است، افزود: اولین نشست خبری رئیس جمهور احتمالا در هفته آینده برگزار می‌شود، هرچند تصمیم با خود اوست.

امروز همچنین محمدرضا عارف در دو حکم جداگانه فائزه دولتی را به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور و علیرضا خامسیان به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.

****

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن تشریح جزئیات طرح مربوط به ساماندهی اتباع خارجی در کشور، تاکید کرد: در این طرح آمده که به شدت با گروه‌ها و قاچاق‌برهای اتباع خارجی به داخل کشور برخورد شود؛ باید جلوی ورود اتباع خارجی بدون مجوز گرفته شود. در همین راستا مجازات سنگینی در انتظار کسانی خواهد بود که خانه‌هایشان را بدون مجوز در اختیار اتباع خارجی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha