• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403060603454
  • خبرنگار : 50975

رشد ۷۰ درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری

رشد ۷۰ درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرات استان در پنج ماهه نخست امسال، ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و جهش خوبی را شاهد هستیم، گفت: ارزش صادرات استان در این مدت ۸۲ میلیون دلار بوده است

مظاهر ربیعی امروز ششم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: عمده‌ کالاهایی که از چهارمحال و بختیاری صادر می‌شوند کود اوره، ورق‌های فولادی، میلگرد، خوراک آبزیان، مغز بادام و لوازم خانگی و قطعات است که از لحاظ ارزشی و سودآوری بیش‌ترین ارزآوری را برای استان دارند.

سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: گمرک استان محصولات را به کشورهای ترکیه، عراق، هند، افغانستان، گرجستان، سوریه، پاکستان، افغانستان، میانمار، لبنان، افغانستان، کویت، بلاروس و ارمنستان صادر می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه صادرات شیرخشک صنعتی از استان انجام می‌شود اما صادرات شیرخشک نوزادان انجام نمی‌شود، گفت: گمرک چهارمحال و بختیاری کالای تجاری ترخیص نمی‌کند بلکه ترخیصات شامل ماشین‌آلات، تجهیزات خط تولید و مواد اولیه است و به نوعی ارتباط مستقیمی میان صادرات و واردات استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ صادرات استان نسبت به سال ۱۴۰۱ ، ۱۲۳ درصد از نظر وزن و ۹۴ درصد از نظر ارزش رشد داشته است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، صادرات استان از لحاظ وزنی ۱۵۶ میلیون کیلوگرم و از نظر دلاری ۹۰ میلیون دلار بوده و در سال ۱۴۰۲ مجموع واردات چهارمحال و بختیاری از نظر ارزش ۲۰۵ درصد و از نظر وزن ۱۹۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری شاهد جهش فوق‌العاده‌ای در درآمدهای گمرکی، واردات و صادرات استان هستیم.

رشد ۷۰ درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه صادرات استان در پنج ماهه نخست سال، ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و جهش خوبی را شاهد هستیم، گفت: ارزش صادرات استان در این مدت ۸۲ میلیون دلار بوده است، از نظر وزنی صادرات چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۷۵ میلیون کیلوگرم بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۵۳ درصد رشد داشته است.

ربیعی بیان کرد: واردات چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۹ میلیون و ۶۴۶ کیلوگرم با ارزش ۴۳ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۲۲ دلار است که نسبت به مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۲۰۰ درصد و از نظر ارزشی ۳۶۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی افزود: درآمد استانی گمرک در سال ۱۴۰۱، ۲۹۸ میلیون تومان بوده که سال ۱۴۰۲، ۲۰ درصد افزایش داشته و طی پنج ماه نخست سال جاری درآمد گمرک به چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است و ۲۰۰۰ درصد جهش را نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ تعداد پرونده‌های قاچاق استان ۴۶۹ فقره بوده است، خاطرنشان کرد: ارزش پرونده‌های قاچاق مورد بررسی توسط گمرک ۱۵۲ میلیارد تومان بوده و عمده کالاهای قاچاق شامل پتو، بادام، لوازم‌التحریر، لوازم خانگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha