• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060603391
  • خبرنگار : 71951

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت خبر داد:

بحران مدیریت پسماندها در شهرک‌ صنعتی پاکدشت

بحران مدیریت پسماندها در شهرک‌ صنعتی پاکدشت
عکس تزئینی است

ایسنا/تهران رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت از بحران مدیریت پسماندهای صنعتی در یکی از شهرک‌های صنعتی این شهر خبر داد.

«محمودرضا سعیدپور» در خصوص عملکرد محیط زیست یکی از شهرک‌های صنعتی مستقر در شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: انباشت میلیون‌ها تن پسماند صنعتی، ماسه سوخته ریخته‌گری، ناشی از فعالیت صدها کارگاه ریخته‌گری منطقه را با بحران مدیریت پسماند مواجه کرده است.

سعیدپور گفت: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه بر عهده تولید کننده است و در صورت تبدیل آن به پسماند عادی به عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها است و در تبصره ذیل آن، اشاره شده که مدیریت‌های اجرایی می‌توانند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع‌آوری، جداسازی و دفع پسماندها را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت در ادامه بیان کرد: متصدیان و مدیران کارگاه‌ها و کارخانجات در قبال قانون مسئولیت دارند و ملزم هستند؛ پسماندهای تولید شده را از طریق سامانه جامع پسماند محیط زیست کشور، مدیریت کنند.

وی ادامه داد: کلیه پسماندهای مراکز واحدهای صنعتی، خدماتی، تولیدی، معدنی در صورت مدیریت از طریق این سامانه به نحو اصولی دفع و امحاء و آثار تخریبی سوء مدیریت با رعایت اصول قانونی برطرف می‌شود.

سعیدپور افزود: مدیریت فاضلاب‌های تولیدی در این شهرک غیراصولی بوده و در فصول بارندگی بر شدت اثرات سوء محیط زیستی آن افزوده است.

وی در ادامه گفت: همچنین در این شهرک، فضای سبز تحت تأثیر آبیاری با فاضلاب است.

این مسئول تصریح کرد: پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی به درستی تصفیه نشده  و پس از عملیات تصفیه به دلیل عملکرد ناقص آن ضمن آلودگی خاک موجبات تخریب و خشک شدن بخشی از فضای سبز شهرک صنعتی را فراهم کرده است.

رئیس محیط زیست پاکدشت در پایان تصریح کرد: کلیه تخلفات اشاره شده از طریق دستگاه قضایی تحت پیگیری قانونی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha