• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060603317
  • خبرنگار : 71661

اوکراین اهداف احتمالی خود در روسیه را به آمریکا اعلام می‌کند

اوکراین اهداف احتمالی خود در روسیه را به آمریکا اعلام می‌کند

دولت کی‌یف در تدارک فهرستی از اهداف احتمالی خود در خاک روسیه است که در صورت موافقت آمریکا، می‌تواند به آن‌ها حمله کند.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد، مقامات اوکراینی در حال آماده‌سازی یک فهرست از اهدافی در عمق خاک روسیه برای ارائه به واشنگتن هستند، اهدافی که کی‌یف معتقد است در صورت لغو محدودیت‌های وضع‌شده بر سلاح‌های ارسالی ایالات متحده، می‌تواند آن‌ها را هدف گیرد.

به گزارش وبگاه پالتیکو، اوکراین سعی دارد با تهیه این فهرست واشنگتن را به لغو محدودیت اوکراین برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی در عمق خاک روسیه متقاعد کند. گرچه اوکراین پیش‌تر برخی از اهداف احتمالی خود در خاک روسیه را به کاخ سفید ارائه کرده بود، اما فهرست کنونی قرار است با جزئیات بیشتری تهیه شود.

به گفته منابع آگاه، «رستم اومروف» وزیر دفاع اوکراین و «آندری یرماک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور این کشور در روزهای آتی به واشنگتن سفر خواهند کرد و قصد دارند این فهرست را در دیدارهای خود با مقامات دولت آمریکا، ارائه کنند.

به گزارش پالتیکو، در ماه‌های اخیر ایالات متحده تاکید کرده است که برداشتن محدودیت‌هایی که بر استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی وضع کرده، تفاوت راهبری خاصی در جنگ ایجاد نمی‌کند، زیرا روسیه مهم‌ترین دارایی‌های خود از جمله هواپیماهای نظامی را از مرز اوکراین دور کرده است.

بااین‌حال، منابع آگاه به پالتیکو گفتند کی‌یف مدعی است چند هدف بسیار باارزش را شناسایی کرده است که می‌تواند با موشک‌های اهدایی ایالات متحده به آنها حمله کند. در این گزارش آمده است: «اوکراین امید دارد که این فهرست بتواند نظر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را (درباره محدودیت‌های تسلیحاتی) تغییر دهد.»

اوکراین اهداف احتمالی خود در روسیه را به آمریکا اعلام می‌کند
موشک آمریکایی «اتکمز»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید روسیه در استفاده از سلاح‌های دوربرد هیچ محدودیتی برای خود متصور نیست و کی‌یف نیز نباید با محدودیت‌هایی از این جنس مواجه باشد.

با وجود آنکه از ابتدای جنگ، غرب اوکراین را با انواع تسلیحات مجهز کرده است، این موج ارسال تسلیحاتی تفاوتی در فرایند کلی جنگ ایجاد نکرده و جلوی پیشروی روسیه را نگرفته است. در همین حال سفر اومروف و یرماک به آمریکا در حالی انجام می‌شود که اوکراین همچنان به حملات پراکنده و غیرمنسجم خود در کورسک ادامه داده و همزمان سعی دارد حملات موشکی گسترده روسیه به شبکه انرژی خود را مدیریت کند.

اوکراین ماه‌هاست که خواستار لغو محدودیت‌های وضع‌شده از سوی متحدان غربی خود است تا بتواند با این تسلیحات به عمق خاک روسیه حمله کرده و نیروهای مسلح این کشور را از مرزهای اوکراین دور کند، اما بایدن از ابتدای جنگ اعلام کرده است که ممکن است برداشتن این محدودیت‌ها تنش‌ها با روسیه را تشدید کرده و شدت حملات روسیه به اوکراین را افزایش دهد.

در هفته‌های اخیر دولت آمریکا علاوه بر ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها، اعلام کرده است که این حملات اساسا دستاورد ملموسی برای اوکراین به دنبال نخواهد داشت، زیرا روسیه دارایی‌های باارزش خود را از مرز دور کرده است. واشنگتن همچنین اعلام کرده است که اوکراین تعداد محدودی از موشک‌های دوربرد آمریکایی «اتکمز» را در اختیار دارد و ایالات متحده نیز در انبارهای خود تعداد زیادی از آن‌ها را ندارد.

مقامات آمریکایی به درخواست پالتیکو برای اظهارنظر در این باره پاسخی ندادند، اما «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری در روز دوشنبه گفت هیچ تغییری در سیاست‌های ایالات متحده در مورد این محدودیت‌ها ایجاد نشده است.

بااین‌حال، برخی از قانون‌گذاران و مقامات اوکراینی می‌گویند برخی از اعضای دولت بایدن در حال بررسی لغو محدودیت‌ها در روزهای آتی هستند و یک قانون‌گذاران دموکرات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود نیز گفت دولت این کشور در حال بررسی مجدد درخواست کی‌یف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha