• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060603312
  • خبرنگار : 50121

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی در کارخانه سیمان اردستان

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی در کارخانه سیمان اردستان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان گفت: هم‌زمان با هفته دولت نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی در کارخانه سیمان اردستان به بهره‌برداری رسید.

احمدرضا عمرانی‌فر، امروز (سه‌شنبه،۶ شهریور) در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول نیروگاه خورشیدی این کارخانه در مدت ۹ ماه و صرف هزینه بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این نیروگاه با ۹۲۰۰ پنل خورشیدی کار خود را آغاز کرده و با اجرای این طرح کمک مناسبی به شبکه برق منطقه شده است، افزود: این نیروگاه در زمان پیک روز می‌تواند تا پنج مگاواتی برق برای کارخانه تولید کند.

مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان، گفت: این کارخانه در یک شبانه‌روز ۲۲ مگاواتی برق نیاز دارد و این نیروگاه بخشی از نیاز ما را پوشش خواهد داد. البته عملیات اجرایی فاز دوم این نیروگاه به زودی آغاز خواهد شد.

عمرانی‌فر با اشاره به مشکلاتی که قطعی برق برای کارخانه به وجود آورده، تصریح کرد: تابستان امسال به طور کلی بیش از یک ماه کارخانه به دلیل کمبود برق تعطیل بود که این موضوع باعث شد ۱۰۰ هزار تن محصول را از دست بدهیم که زیان قابل توجهی را برای کارخانه داشت و مطئنا در کل کشور روی قیمت سیمان تأثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت نیروی کار در کارخانه سیمان اردستان، تصریح کرد: اکنون ۳۴۰ نیروی کار به طور مستقیم در کارخانه سیمان مشغول همکاری هستند که ۷۵ درصد این افراد از افراد بومی اردستان هستند.

همچنین بیش از ۱۰ پیمانکار در بخش‌های مختلف کارخانه با جذب نیروهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان با بیان اینکه اولویت جذب نیرو در کارخانه سیمان اردستان افراد بومی منطقه خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر در رشته‌های شیمی یا مکانیک نیروی متخصص باتجربه وجود داشته باشد در این کارخانه به‌کارگیری می‌کنیم و موارد آموزشی و آشنایی با صنعت سیمان را برای آنان انجام می‌دهیم.

عمرانی فر در خصوص اجرای مسئولیت‌های اجتماعی کارخانه سیمان اردستان، گفت: مسئولیت اجتماعی تا آن مقدار که در توان کارخانه بود کمک‌هایی را بر قالب‌های مختلف مانند محصولات کارخانه، اقلام و تجهیزات بهداشتی و درمانی و اقلام جهیزیه به نیازمندان و افرادی که مراجعه کردند اهدا شده است. البته به طور کلی مسئولیت اجتماعی وظیفه واحدهای صنعتی نیست و می‌توانند پرداخت نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha