• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060603310
  • خبرنگار : 50663

فرمانده سپاه امام رضا(ع):

امیدواریم شاهد حداقل تغییرات مدیریتی در خراسان رضوی باشیم

امیدواریم شاهد حداقل تغییرات مدیریتی در خراسان رضوی باشیم

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: شهادت می‌دهیم بخش قابل توجه مدیران ما در دولت سیزدهم، انسان‌هایی کاربلد بودند که قابل مقایسه با مدیران دولت‌های گذشته نیستند. امیدوارم که حداقل تغییرات را در استان داشته باشیم و دولت از ظرفیت مدیران فهیم و کارآمد بهره‌مند شود.

هاشم غیاثی امروز ۶ شهریورماه در جلسه شورای اداری بسیج و مراسم گرامیداشت هفته دولت که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: کسب رضای الهی و کار برای مردم دو ویژگی شهدای خدمت است که باید سرلوحه کارگزاران نظام قرار گیرد. جهت‌گیری شهدا انقلابی و الهی بود و این جهت‌گیری‌ها رمز موفقیت همه دولت‌ها در حاکمیت است.

وی افزود: کسی فکر نمی‌کرد بعد از سه سال دولت چهاردهم با شهادت رئیس‌جمهور شکل گیرد. دکتر پزشکیان دیروز تاکیداتی داشتند از جمله اینکه شایسته‌سالاری را سرلوحه انتصابات دولت قرار می‌دهند تا از همه ظرفیت‌ها و انسان‌های کارآمد، استفاده کنند. امیدوارم که این فرمایش در عمل محقق شود و ما حضور انسان‌های کارآمد و مدیر را شاهد باشیم. شهادت می‌دهیم بخش قابل توجه مدیران ما در دولت سیزدهم، انسان‌هایی کاربلد بودند که قابل مقایسه با مدیران دولت‌های گذشته نیستند. امیدوارم که حداقل تغییرات را در استان داشته باشیم و دولت از ظرفیت مدیران فهیم و کارآمد بهره‌مند شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به پایبندی به انقلاب و دارا بودن روحیه خدمت‌گزاری به عنوان شاخص‌های تعیین‌شده از سمت رهبری برای مدیران دولت، بیان کرد: ما آمده‌ایم که به مردم خدمت کنیم و هیچ چیز نباید از خدمت به مردم ما را بازدارد. در زمینه خدمت کار را باید جهادی انجام داد، کار جهادی به معنای بی‌قانونی نیست، بلکه کار جهادی در چارچوب قانون است. کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن و آرمان و شوق به کار را فراموش نکردن. همچنین رهبری توجه به عدالت را نیز به عنوان دیگر شاخص مدیران مورد تاکید قرار دادند و گفتند پیشرفت ما باید با عدالت همراه باشد. شاخص چهارم سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد است. مدیران باید بر سراسر دستگاه تحت مدیریت خود آنچنان نظارت کنند که در گوشه‌ای فساد اقتصادی به وجود نیاید.

غیاثی افزود: رهبر در روز تنفیذ نیز نکات قابل توجهی را مورد تاکید قرار دادند که باید آن‌ها را نقشه راه دولت و ملت دانست. ما به نوبه خود به عنوان سپاه، دولت‌های مختلفی بعد پیروزی انقلاب را درک کردیم. چارچوب و ملاحظاتی داریم که هر که آن‌ها را رعایت کند، در خدمتش هستیم. فرمانده کل سپاه بعد تنفیذ دکتر پزشکیان گفت ما برای کسب توفیق کاملا در خدمت دولت هستیم. قطعا مطالبه‌گر خواهیم بود و اگر نیاز ببینیم در برخی از سطوح ورود پیدا می‌کنیم.

وی عنوان کرد: آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم داریم و در استان نیز هر فردی که مشغول شود، حتما در خدمت او خواهیم بود، زیرا موفقیت دولت و نظام، موفقیت حاکمیت است. در تبعیت از رهبر، وظیفه حمایت از دولت را داریم تا در کنار هم جهت‌گیری‌های شهدا را محقق کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به سخنان رهبری جهت نقشه راه سرافرازی دولت و ملت گفت: توجه به ثروت عظیم ملت، ظرفیت‌های کشور و صدای معترض سه نکته قابل تامل در ذیل فرمایشات رهبری است. ابتدا ظرفیت فکری، غیرمادی و انسانی را بر ظرفیت مادی ارجحیت دهیم. اعتراض افراد را هم ظرفیت بدانیم که دارای پیام مهمی است. اگر فردی به موضوعی اعتراض داشت، نه‌تنها نباید او را نفی کرد، بلکه باید به چشم ظرفیت به او نگریست. این ظرفیت هم آحاد ملت را شامل می‌شود، نه گروهی خاص و محدود را.

غیاثی با اشاره به مطالبه رهبری نسبت به دولت‌ها برای انجام کار جهادی، بیان کرد: رهبری در مراسم تنفیذ فرمودند لزوم کار جهادی، اجتناب از کنترل از راه دور است. شاخص کار جهادی، خستگی‌ناپذیری، بی‌مزد و منت کار کردن و هدف را کار خدایی انجام دادن، است. مصداق کار جهادی را حضور در میدان دانستند و برای دولت مورد تاکید قرار دادند.

وی با اشاره به اهم مسائی اقتصادی کشور، عنوان کرد: رهبری ضمن تاکید بر رعایت تمام مسائل، فرمودند اولویت امروز اقتصاد است. گفتند بنده نسبت به مسائل فرهنگی بسیار حساس هستم، اما الان از لحاظ زمانی اولویت با مسایل اقتصادی است. تحرک اقتصادی حساب‌شده مورد نیاز است. رهبر انقلاب بهبود وضعیت معیشتی مردم، افزایش ارزش پول ملی، ارتقای تولید، بهبود فضای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری را در ذیل موضوع اقتصادی از سه قوه مطالبه کردند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: عبور از فضای ملتهب و چالشی انتخابات، عدم توجه به وسوسه‌های دوقطبی‌سازی، عدم تداوم فضای احساسی انتخابات و پرهیز از مسائل فرصت‌سوز و هزینه‌زا را رهبری تأکید داشتند. ایشان توجه و تکیه به توان داخلی کشور را مورد تاکید قرار دادند و فرمودند که نباید هیچ مسئله داخلی را متوقف و آویزان به مسئله خارجی کرد.

غیاثی بیان کرد: سیاست خارجی پویا، فعال و مبتنی بر منافع ملی‌ یکی دیگر از نکات مورد تاکید رهبر بود. از دیگر نکات تحکیم ارتباط با همسایگان و گسترش دیپلماسی کشور بود. برای نمونه گسترش همکاری‌ها با آفریقا و آسیا و همکاری با کشورهایی که در سال‌های سخت و فشار دشمن در صحنه بین‌المللی در کنار ایران بودند از کارهایی است که حتما باید انجام شود. ارتباط با اروپا اولویت نیست و علت این قضیه به نوع رفتار و عملکرد کشورهای اروپایی برمی‌گردد. این کشورها نتوانستند سیاست مستقلی از آمریکا داشته باشند و به بازوی کاخ سفید برای تحمیل فشار بر روی ایران تبدیل شدند.

وی با گلایه از فعالیت‌های روزمره مدیران عنوان کرد: ما در هر تراز و مسئولیت باید نسبت خود با فرمایشات رهبری را تعریف و در حوزه مسئولیت خود به آن توجه کنیم. ما تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت داریم باید جدی کار خود را دنبال کنیم. به استاندار گفتم متاسفانه برخی از مدیران بعد از شهادت شهید رئیسی و فضایی که در اداره تحت امر پیش آمد، دچار روزمرگی شدند و مثل گذشته اراده‌ای برای اقدامات تحولی در آقایان وجود ندارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: ما صحبت‌هایی با مدیران و مسئولان داشتیم و فارغ از آمدن و رفتن دولت، امروز فرصت خدمت در اختیار ما گذاشته شده و وظیفه داریم با اراده و محکم کار خود را انجام دهیم. مرحله گذار و تثبیت سخت است، اما کار باید به شکلی دنبال شود که تفاوتی با ۲، ۳ ماه قبل نباشد و اتفاقات شایسته‌ای را رقم زنیم. امیدوارم شرایط دولت به شکلی باشد که مطالبات مردم محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha