• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060603291
  • خبرنگار : 50976

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

شرایط لازم برای نقش‌آفرینی بانوان در آموزش و پرورش فراهم شود

شرایط لازم برای نقش‌آفرینی بانوان در آموزش و پرورش فراهم شود

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: بانوان استان فارس با درخشش در عرصه‌های مختلف در سطح کشور بی‌نظیر هستند و باید شرایط لازم برای فعالیت و نقش‌آفرینی بانوان در آموزش و پرورش فراهم شود.

فرشید قاسمی امروز، ۶ شهریور ماه در نشست هم‌اندیشی مشاورین اسبق امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش استان در خصوص مسائل حوزه بانوان فرهنگی و دختران دانش‌آموز، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مادر ائمه اطهار(ع) است و حضرت زینب(س) حماسه کربلا را ماندگار کرد، گفت: این نشان از نقش بانوان در جاودانگی اسلام دارد.

وی تصریح کرد: بانوان استان فارس با درخشش در عرصه‌های مختلف در سطح کشور بی‌نظیر هستند و تلاش داریم از پتانسیل‌های موجود و تجارب ارزنده بانوان بیش از پیش بهره‌مند شویم و با نگاهی نو به این قشر از جامعه بنگریم.

قاسمی بیان کرد: از فعالان حوزه بانوان انتظار داریم در مسیر هدایت دختران این مرز و بوم، موقعیت‌ها جدید خلق کنند و راهکارهای جدید ارائه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با توجه به تغییر مداوم شرایط جامعه اظهار کرد: هر روزه شاهد تغییر نیازهای دختران هستیم لذا باید نوع نگاه را آهسته آهسته در جبهه‌های جدید تغییر دهیم تا به نیازهای واقعی پاسخ دهیم.

قاسمی با اشاره به اینکه برای احیای یک نسل باید بر روی تربیت دختران آن نسل خصوصاً تربیت دینی برنامه‌ریزی کرد، گفت: ارائه آموزش‌ها، ایجاد شبکه‌های قوی گفتمان و غیره از روش‌های اشاعه دین در بین دختران است. زن نه فقط به شعار بلکه به شعور جایگاه قوی در ایران دارد لذا دختران ما در جامعه باید شایسته و تأثیرگذار باشند.

فاطمه قاسمی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان نیز با تأکید بر اینکه باید زمینه پیشرفت بانوان فرهنگی و دختران را سرلوحه خود قرار دهیم، گفت: متولی توسعه فردی و اجتماعی دختران و ملزم به اجرای طرح های ارائه شده هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، جذب بانوان نخبه و متدین در آموزش و پرورش، جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، ارائه کلاس‌های درس اخلاق، توسعه آموزش‌های شرعی، ضرورت تشکیل اتاق فکر بانوان در اداره کل، بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت مدیریتی بانوان در سطوح مختلف مدیریتی، و غیره، از جمله مواردی بود که از سوی مشاورین امور بانوان اسبق حاضر در این نشست عنوان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha