• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403060603239
  • خبرنگار : 50455

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم : 

نمودار سرمایه گذاری خارجی در قم، صعودی است 

نمودار سرمایه گذاری خارجی در قم، صعودی است 

ایسنا/قم مدیر کل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: با اقبال سرمایه گذاران خارجی به قم و درک بیش از پیش پتانسیل های سرمایه گذاری در این استان، در ۵ ماهه اول امسال ۲۲ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار، سرمایه‌گذاری خارجی برای قم مصوب شده است.  

مهدی فراهانی به مناسبت هفته دولت در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نمودار سرمایه گذاری خارجی در قم، صعودی است، گفت: بیش از ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ۵ ماهه امسال برای قم مصوب شده است در حالی که در ۱۲ماهه سال گذشته ۲۸ میلیون و ۱۹۳ هزار دلار مصوب سرمایه گذاری خارجی داشتیم و این روند رشد، مایه خرسندی برای استان است.

فراهانی با اشاره به اینکه مقایسه سرمایه گذاری خارجی در سه سال اخیر، حاکی از روند پیشرونده در استان است، اضافه کرد: در سال‌ ۱۴۰۱ رقم سرمایه گذاری خارجی مصوب برای استان ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بوده است و در سال ۱۴۰۲، این رقم به ۲۸ میلیون و ۱۹۳ هزار دلار رسیده و در ۵ ماهه امسال با رقمی بیش از ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری مصوب رو به رو هستیم که  این روند افزایشی و تمایل به سرمایه گذاری خارجی در استان، کاملاً محسوس و ملموس است.  

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۸ سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان داشته‌ایم، گفت: زمینه‌های سرمایه‌گذاری شامل تولید ماشین آلات و قطعات صنعتی، تولید موتور و دوچرخه برقی، نیروگاه خورشیدی، ابزارهای ایمنی صنعتی، صنعت فلزات رنگی، مکمل های دارویی، طب سنتی، لوله‌های پی وی سی، تولید چمدان، ساخت مسکن، ملزومات تولید کفش بوده است.

وی گفت: در معاونت اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم، گروهی از کارشناسان سرمایه گذاری، کلیه موانع سرمایه گذاری را پیگیری و برای سرمایه گذاران رفع می‌کنند که این موانع شامل اقامت، پروانه اشتغال، مباحث گمرکی، مالیاتی، بیمه‌ای، بانکی و کلیه امور مرتبط با قوه مجریه است.

فراهانی بیان کرد: در راستای حمایت از سرمایه گذاری در قم، ساختمان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با هدف تسهیل حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری در جریان سفر اردیبهشت‌ماه رئیس جمهور شهید و هیات همراه به قم با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی وقت، افتتاح شد که این مرکز در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم مستقر است و با هدف پذیرش، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شده و مرجع هماهنگی متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در استان به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: خدماتی که در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم ارائه می‌شود شامل اطلاع رسانی و ارائه ‌مشاوره های لازم به سرمایه‌گذاران خارجی و انجام هماهنگی‌های لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای موردنیاز از جمله اعلامیه تأسیس، مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، پروانه‌های انشعابات، اکتشافات و استخراج معادن از دستگاه‌های ذی‌ربط قبل از صدور مجوز سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha