• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060603138
  • خبرنگار : 50416

تردد سالانه بیش از ۶۰ میلیون نفر از راه‌های مواصلاتی ملایر 

تردد سالانه بیش از ۶۰ میلیون نفر از راه‌های مواصلاتی ملایر 

ایسنا/همدان رئیس اداره راهداری‌و حمل‌و نقل جاده‌ای ملایر گفت: سالانه بیش از ۶۰ میلیون نفر از راه‌های مواصلاتی این شهرستان تردد می‌کنند و با توجه به قرار گرفتن ملایر در مسیر تردد عتبات عالیات و اربعین، یکی از کریدورهای پرتردد استان همدان است.

هاشم اسکندریان سه‌شنبه ۶ شهریور ماه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های راهداری ملایر در گردنه زاغه، با بیان اینکه شهرستان ملایر با دارا بودن بیش از یک‌هزار کیلومتر راه رتبه اول استان را دارد، ادامه‌داد: در حال حاضر ۵۰۰۰ راننده کامیون و ۳۰ دستگاه اتوبوس در این شهرستان فعال است و طی چهار سال گذشته هیچ انسدادی در سطح راه‌های این شهرستان نداشتیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر پروژه‌هایی در راستای ارتقاء ایمنی و کیفیت راه‌های ملایر اجرا شد که علاوه بر رضایت کاربران جاده‌ای، موجب کاهشی شدن حوادث جاده‌ای در سال‌های گذشته شد که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی توسط کاربران جاده‌ای شاهد کاهش تصادفات بیش از پیش باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته میزان فوتی تصادفات جاده‌ای در این شهرستان ۱۸ درصد کاهش یافت که رتبه اول استان را کسب کردیم و امسال با ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز، میزان تصادفات فوتی به دو نفر و بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر توسعه سطح راه‌ها و کیفی‌سازی سطح راه‌ها را دو وظیفه مهم راهداری برشمرد و بیان کرد: در این راستا ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح راه‌های این شهرستان انجام دادیم و امسال بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت اجرایی شد.

اسکندریان با بیان اینکه ملایر به کارگاه بزرگ راهداری تبدیل شده است، افزود: هم‌اکنون پنج راه روستایی پروژه فعال داریم و سال گذشته افزون‌بر ۳۱ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی شد که معادل سه درصد کل کشور است.

وی طول پروژه ایمن‌سازی گردنه زاغه را ۴.۵ کیلومتر دانست و گفت: گردنه زاغه دومین گردنه برف‌گیر و پرتردد استان همدان است که ۳.۵ کیلومتر نیوجرسی و ۷۷ پایه چراغ روشنایی نصب شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، ۱۵ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر با اعتباری بیش از ۲۴ میلیارد تومان با حضور فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مدیران محلی این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

از این تعداد هفت پروژه با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و هشت پروژه با اعتبار ۹۴ میلیارد تومان افتتاح شد.

تردد سالانه بیش از ۶۰ میلیون نفر از راه‌های مواصلاتی ملایر 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۳۱

پیگیر اتصال ملایر ا خنداب یا جوکار به اتوبان ساوه باشید این مفیده برای ملایر