• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060603122
  • خبرنگار : 71415

سوئیسی‌ها به حمایت‌های وزیر خارجه کشورشان از صهیونیست‌ها اعتراض کردند

سوئیسی‌ها به حمایت‌های وزیر خارجه کشورشان از صهیونیست‌ها اعتراض کردند

وزیر امور خارجه سوئیس در پی حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی با تظاهرات حامیان فلسطین در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر ژنو مواجه شد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه سوئیس مراسمی را در روز دوشنبه در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب کنوانسیون‌های ژنو ترتیب داد. در این برنامه مقام‌های شورای امنیت سازمان ملل از نیویورک، نمایندگان کشورها در ژنو، مقام‌های سازمان ملل و چند مقام سوئیسی شرکت کردند.

زمانی که «ایگناسیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس به قصد ایراد سخنرانی در این مراسم به پشت تریبون رفت حدود 100 معترض شروع به شعار دادن کردند.

این معترضان در حالی که پرچم‌های فلسطین را تکان می‌دادند از کاسیس و دولت سوئیس از بابت «اتخاذ مواضع خود در حمایت از اسرائیل» که همچنان به جنایاتش در نوار غزه ادامه می‌دهد انتقاد کردند.

آنها شعارهایی به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی علیه وزیر خارجه سوئیس شامل «شرم بر تو باد» و «کاسیس شریک جرم» سر دادند.

گروهی از حامیان فلسطین در محل این مراسم به صورت نمادین به عنوان نمادی از مردم به شهادت رسیده توسط رژیم صهیونیستی در غزه، روی زمین دراز کشیدند.

آنها همچنین علامت‌هایی حاوی شعارهایی اعتراضی را نصب کردند که در آنها علیه وزیر خارجه سوئیس نوشته شده بود: «دست کاسیس به خون آغشته است»، «استعفا بده» و «نسل کشی را متوقف کن».

«استیو لومرسیه»، یکی از معترضان گفت: «ما امروز اینجا هستیم تا به کاسیس که از نسل کشی علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کند اعتراض کنیم.»

او اضافه کرد: «در نوار غزه وضعیت بسیار متفاوتی وجود دارد. من نمی‌توانم کلمات مناسب برای توصیف آن را بیابم. این یک وضعیت وحشتناک است. ما تلاش داریم تغییری ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم کاسیس بفهمد که همه با سیاست‌های او موافق نیستند. ما می‌خواهیم سوئیس کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.»

از هفتم اکتبر و از بعد از عملیات «طوفان الاقصی» توسط رزمندگان مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه آغاز کرده که مناطق وسیعی از این باریکه را ویران و اکثر جمعیت حدود ۲.۳ میلیون نفری آن را آواره کرده و منجر به گسترش گرسنگی و بیماری و شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر شده است که اکثر آنها زنان و کودکان هستند. قطعنامه‌های شورای امنیت برای توقف جنگ و احکام دیوان بین المللی دادگستری برای ممانعت از نسل کشی در غزه نیز این رژیم را از ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه بازنداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha