• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060603094
  • خبرنگار : 50037

افتتاح ۴ پروژه عمرانی بنیاد مسکن بهار در هفته دولت

افتتاح ۴ پروژه عمرانی بنیاد مسکن بهار در هفته دولت

ایسنا/همدان مدیر بنیاد مسکن شهرستان بهار از چهار پروژه عمرانی قابل افتتاح بنیاد مسکن این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

محمد کرم معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این تعداد پروژه عمرانی با اعتباری افزون‌بر شش میلیارد تومان در سطح روستاهای این شهرستان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای همه‌کسی، قیدلی‌بلاغ، حسین‌آباد عاشوری و سنگفرش روستای هدف گردشگری حیدره قاضی‌خان چهار پروژه عمرانی بنیاد مسکن در سطح روستاهای این شهرستان بوده که این پروژه‌ها در حال افتتاح و بهره‌برداری در طی هفته دولت هستند.

معصومی با بیان اینکه در حوزه مسکن روستایی در هفته دولت امسال ۱۰۵ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده با اعتباری  افزون‌ بر ۷۳ میلیارد تومان در این شهرستان روز گذشته همزمان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این تعداد از واحدهای مسکن روستایی از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال در سطح روستاهای  این شهرستان مقاوم‌سازی شده‌اند که برای مقاوم‌سازی این تعداد واحد مسکونی روستایی ۷۳ میلیارد تومان هزینه شده و  از این مبلغ، ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴۲ میلیارد تومان آورده متقاضی بوده است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن روستایی در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله است، افزود: با توجه به اینکه سود این تسهیلات در اصل ۲۳ درصد بوده و متقاضی صرفا پنج درصد سود بانکی را در این رابطه در حال پرداخت است می‌توان گفت که هر متقاضی از این بابت بیش از یک میلیارد تومان یارانه غیرمستقیم دریافت می‌کند.

معصومی یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار جلد سند مالکیت در سطح روستاهای این شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صادر و تحویل مالکان شده است.

وی در ادامه با اشاره به ۱۸ هزار ۳۳۶ خانوار روستایی در شهرستان بهار درقالب ۱۵ هزار و ۲۰۲ مسکن‌ روستایی، تصریح کرد: تمامی ۶۸ روستای شهرستان بهار دارای طرح هادی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha