• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060603093
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مستندسازی پیاده‌روی اربعین در مجموعه «عکاسان آفتاب»

مستندسازی پیاده‌روی اربعین در مجموعه «عکاسان آفتاب»

ایسنا/خوزستان سرپرست مجموعه مردمی عکاسان آفتاب حوزه هنری خوزستان با اشاره به تلاش عکاسان این انجمن در ثبت پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: یکی از برنامه‌های این انجمن برگزاری تورهای تخصصی عکاسی است که در روزهای گذشته با موضوع اربعین در شلمچه برگزار شد و هدف از آن مستندسازی حضور مردم در اربعین است.

مریم شهاب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش عکاسان این انجمن در ثبت پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: یکی از برنامه‌های این انجمن برگزاری تورهای تخصصی عکاسی است که در روزهای گذشته با موضوع اربعین در شلمچه برگزار شد. هدف از برگزاری تور عکاسی از مسیر پیاده‌روی اربعین در مزر شلمچه، ثبت تصاویر حضور مردم در پیاده‌روی اربعین و مستندسازی این حضور است.

وی ادامه داد: خوزستان با برخورداری از دو مرز شلمچه و چذابه و همچنین یک مزر دریایی، از استان‌های مهم و پرتردد در ایام اربعین است و بیشترین موکب‌ها در این استان مستقر هستند. از این‌رو، خوزستان یک نقطه استراتژیک در اربعین به‌شمار می‌آید.

شهاب‌زاده گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین تجمعات جهان اسلام است، از این‌رو ثبت این تجمع خیلی مهم است تا بازتاب رسانه‌ای لازم این حرکت باشکوه به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

وی با بیان اینکه این تور عکاسی با همکاری حوزه هنری خوزستان، اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و همچنین آژانس توحیدپرواز پاسارگاد برگزار شده است، افزود: هدف این بود که عکاسان، تجربه عکاسی مستند اجتماعی در حوزه اربعین را کسب کنند. محمد محمدعلی‌پور، عکاس خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، استاد این دوره و همراه عکاسان بود و به شکلی یک کارگاه عملی عکاسی در مزر برگزار شد.

سرپرست مجموعه مردمی عکاسان آفتاب حوزه هنری خوزستان ادامه داد: بعد از برگزاری تور، قرار است جلسه نقد و بررسی تصاویر ثبت شده برگزار شود و در نهایت تصاویر خوب در پایان ماه صفر به همت حوزه هنری و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در قالب نمایشگاه عکس در معرض دید عموم قرار بگیرند.

شهاب‌زاده همچنین درباره مجموعه عکاسان آفتاب گفت: عکاسان آفتاب یک مجموعه مردمی است که زیر نظر حوزه هنری استان فعالیت می‌کند. دو سال از راه‌اندازی این مجموعه می‌گذرد. هدف این گروه ساماندهی عکاسان مستند، مستند اجتماعی، خبری، طبیعت و... و در کل ایجاد فضای مناسب و در عین حال امن برای عکاسان در اهواز است. عکاسان آفتاب قرار است راوی پیشرفت استان باشد.

وی بیان کرد: سعی کردیم عکاسانی که به‌صورت خودجوش در این زمینه فعالیت می‌کنند، دعوت و به‌صورت گروه مردمی و هدفمند فعال کنیم. برگزاری جلسات نقد و بررسی عکس، کارگاه‌های آموزشی، تورهای تخصصی عکاسی از جمله فعالیت‌های این گروه است. در تورهای تخصصی به سمت نقاطی می‌رویم که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند تا بتوانیم ظرفیت استان را نشان ‌دهیم و روای پیشرفت استان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha