• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060603035
  • خبرنگار : 71610

طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی قدس و تقویت تسلط بر آن

طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی قدس و تقویت تسلط بر آن

ائتلاف مدنی برای دفاع از حقوق فلسطینی‌ها در قدس اشغالی نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی این شهر و مصادره املاک و مستغلات آنها با هدف تسلط کامل بر آن هشدار داد.

به گزارش ایسنا، ائتلاف مدنی برای دفاع از حقوق فلسطینی‌ها در قدس اشغالی در بیانیه‌ای هشدار داد: این طرح منجر به تسلط اشغالگران بر تمامی املاک و مستغلات اهالی قدس خواهد شد.

طبق گزارش روزنامه «العربی الجدید»، این بیانیه پس از آن صادر شد که مامور به اصطلاح حل اختلاف اراضی در قدس اشغالی اعلام کرد که قصد دارد اسکان و ثبت املاک در منطقه «بیت حنینا» شامل ۴۲۷ قطعه زمین را بر اساس مصوبه شماره ۳۷۹۰ کابینه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین از کلیه افرادی که در حوضه‌ها و قطعات ذکر شده ادعای مالکیت دارند خواست حداکثر تا مطالبات خود را تا ابتدای نوامبر به دفتر او ارائه کنند.

در همین راستا، «خلیل تفکجی» کارشناس امور شهرک سازی در گفت‌وگو با العربی الجدید، گفت: روند حل و فصل اختلافات بر سر املاک و ثبت اراضی گامی در جهت تقویت حاکمیت رژیم اشغالگر بر قدس اشغالی است.

تفکجی گفت: حوضه‌های مشخص شده در این طرح شامل چهار نوع اراضی است که ادعای مالکیت یهودیان در آنها وجود دارد، این چهار حوضه شامل حوضه اراضی مصادره شده برای ساخت شهرک‌ها، حوضه بخش غربی قدس، حوضه مختص کنیسه‌ها، صومعه ها و حوضچه اراضی طبیعی و مرتع است.

این کارشناس ادامه داد: سیاست حل و فصل اختلافات و ثبت املاک که از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، محدود به مناطق مذکور نبود، و در سال ۲۰۲۲ اعلام شد کار مشابه در چندین منطقه دیگر ازجمله «راس العامود»، «وادی الحلوه» و «سلوان» آغاز خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: سیاست حل و فصل اختلافات بر سر اراضی و ثبت املاک از سوی مقامات رژیم صهیونیستی با هدف تکمیل تسلط بر املاک و اراضی این شهر و کوچاندن ملت فلسطین از قدس پیش می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha