• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403060603018
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به‌ مناسبت گرامیداشت هفته دولت:

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جعفرآباد افتتاح شد

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جعفرآباد افتتاح شد

ایسنا/اردبیل در راستای توسعه جغرافیای عدالت آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان اردبیل و با توجه به فقدان مرکز ثابت آموزش مهارتی دولتی در منطقه جعفرآباد و به جهت ظرفیت نیروی انسانی جوان و فعال متناسب با زیر ساختهای مناسب در این منطقه، همزمان با گرامیداشت هفته دولت، مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان جعفرآباد با حضور مسئولین استانی و محلی، افتتاح شد.

رحیم یونسی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل ششم شهریور در حاشیه افتتاح این مرکز، اظهار کرد: علی رغم گذشت نزدیک به دو دهه از مراسم کلنگ زنی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان جعفر آباد، طی تعاملات مستمر با دستگاه های مربوطه و جذب اعتبارات ملی و استانی در سال های گذشته با همت والای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل امروز شاهد افتتاح و بهره برداری این مرکز هستیم.

وی بیکاری را معضلی بزرگ در جامعه دانست و اظهار کرد: نداشتن مهارت و آشنایی نداشتن با مباحث کارآفرینی، بازاریابی و ریسک پذیری از مهمترین عوامل بوجود آمدن بیکاری است و همانگونه که در جامعه مشاهده می‌کنید افراد دارای مهارت قطعا بیکار نمی مانند.

این مقام مسئول بیان داشت: بایستی نگرش افراد جامعه را نسبت به شغل و پشت میزنشینی تغییر داد و تلاش کرد تا فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه ترویج کنیم.

وی رایگان بودن دوره های آموزشی در مراکز دولتی، صدور گواهینامه های الکترونیکی با کد بین المللی و همچنین اجرای دوره های عملی و کاربردی را از محاسن برجسته مراکز آموزش فنی و حرفه ای برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل بیان کرد: تاسیس و استقرار این مرکز که با آموزشهای مهارتی منتج به اشتغال خواهد بود، علاوه بر خود سامانی مالی طیف جوان و جویای کار، عاملی اساسی در خیز صنعتی و توسعه ای شهرستان جعفر آباد و شهرهای همجوار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود مسئولین استانی و دستگاه های دولتی مربوطه جهت استفاده بهینه اقشار مختلف مردم از ظرفیت های ایجاد شده از طریق آموزش های فنی و حرفه ای برای توسعه و گسترش اشتغال پایدار در این منطقه قدم های موثری بردارند.

لازم به ذکر است، مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان جعفرآباد با عرصه ۲۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۸۵  متر مربع دارای ۲ کارگاه و ۳ کلاس آموزشی مجهز  بوده و در آن رشته‌هایی از قبیل آموزش کامپیوتر، خیاطی زنانه، برق ساختمان و کشاورزی به جویندگان مهارت ارائه می شود.

این طرح از طرح های استانی بوده و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال احداث، تجهیز و به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha