• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060602986
  • خبرنگار : 50225

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری عنوان کرد

افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در اهواز در پی نبود داروی زنده‌گیری

افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در اهواز در پی نبود داروی زنده‌گیری

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر بسیار زیاد شده است، گفت: در پی نبود داروی بیهوشی، آمار زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز بسیار کاهش یافته است.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت جمعیت سگ‌های بلاصاحب در اهواز اظهار کرد: از اواخر سال گذشته با کمبود داروی بیهوشی مواجه شدیم و همچنان با نبود این دارو که برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب استفاده می‌کردیم، مواجه هستیم. این دارو وارداتی و غیرمجاز است و تنها از طریق مبادی دولتی وارد می‌شود و به صورت سهمیه‌ای در اختیار دامپزشکی و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: با وزارت کشور نامه‌نگاری کرده‌ایم و درخواست داشته‌ایم سهمیه دارویی برای شهرداری‌ها در نظر بگیرند اما متاسفانه سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه در پی نبود داروی بیهوشی، آمار زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز بسیار کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر زنده‌گیری متوقف نشده و به روش‌های دیگر در حال انجام است اما سرعت آن بسیار کمتر شده است.

ثابت‌قدم با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بلاصاحب بسیار زیاد شده است، تصریح کرد: با این شرایط، آینده خوبی از نظر جمعیت سگ‌های بلاصاحب قابل تصور نیست زیرا احتمالا تعداد زاد و ولد این سگ‌ها از میزان زنده‌گیری بیشتر است.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر از اول مهرماه آغاز سال تحصیلی و رفت و آمد دانش‌آموزان را در شهر داریم و برای سلامت آن‌ها، شرایط اصلا خوب نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: از سوی دیگر حمایت خارج از عرف برخی از حامیان سگ‌های بلاصاحب و غذا دادن به آن‌ها موجب شده است تعداد سگ‌های بلاصاحب بیشتر شود. در هر نقطه‌ای جمعیت زیاد سگ‌های بلاصاحب مشاهده می‌شود قطعا افرادی غذارسانی به این حیوانات را انجام می‌دهند و اگر غذارسانی انجام نشود، چنین صحنه‌ای مشاهده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل حضور سگ‌ها در شهرها وجود غذا است؛ این سگ‌ها یا از طریق زباله‌ها غذای خود را تامین می‌کنند یا مردم به آن‌ها غذارسانی می‌کنند. حامیان باید متوجه شوند اگر قرار است غذارسانی انجام دهند باید بیرون از شهر این کار را انجام دهند نه در خیابان‌ها و معابر شهری.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۰

توروخدا یه فکری واسه این سگ ها بشه دیده وشنیده های زیادی از حمله سگ های ولگرد بویژه به کودکان وخانم ها شده وجمعیت این حیوانات هر روز داره بیشتر میشه وبهداشت محیطی وخطر حمله از اونها بسیار حس میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۴:۱۰

هرچه سریع تر فکری بکنید سگ های ولگرد همع جا هستن وزن وبچه ها میترسن وقتی دارن رد میشن از محیطی که سگ ولگرد هست دیگه هیچ راهی برامون نمونده. اگه از ترس گناهش نبود غذای سمی بهشون میدادیم. اما خودتون یک فکری بکنید زن وبچه هامون داخل این محیط هستن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۴۲

یک عده که دارن به این حیوانات غذا میدن ثواب نیست دخالت داخل کار خدا و طبیعت هست که جمعیت اینا بیشتر بشه لطفا این کار نکنید غذا ندید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۶:۱۷

خواهشمندم که این سگها را جمع آوری کرده و به حیوانات باغ وحش بدهید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۲:۳۲

سلام از شهردار محترم خواهشمندیم درخیابانها سطل زباله هارا بیشتر کنند تا مردم مجبور نشن آشغالهارادم درب منزل ویا در بلوارها بریزند وسگها هم قادرنیستندوارد سطل آشغال بشه وبا توجه به هوای اهواز آشغالها آلودگی وهمچنین منظره شهررازشت خواهد کرد متشکریم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۹:۰۶

سگ ها رو از محیط اهواز پاک سازی کنید شرایط خطرناکه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۹:۲۷

همشهریان محترم لطفا از دادن غذا به این حیوانات خوداری کنید .جای این حیوان در کنار انسانها و محیط شهری نیست.