• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060602975
  • خبرنگار : 71145

بیمارستان‌های غزه در آستانه تعطیلی به دلیل ممانعت اشغالگران از ورود سوخت

بیمارستان‌های غزه در آستانه تعطیلی به دلیل ممانعت اشغالگران از ورود سوخت

مدیرکل وزارت بهداشت غزه به المیادین گفت در صورت ادامه ممانعت اشغالگران از ورود سوخت، بیمارستان‌های شهر غزه و شمال نوار غزه ممکن است ظرف ۴۸ ساعت از کار بیفتند و فعالیت‌شان متوقف شود.

به گزارش ایسنا، «منیر البرش»، مدیرکل وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد از داروها در نوار غزه در دسترس نیستند و اشغالگران مانع ورود واکسن از محور «نتزاریم» به سمت نوار شمالی غزه می‌شوند.

البرش در خصوص وضعیت بیمارستان‌های غزه به المیادین گفت که پرسنل پزشکی ساعاتی پیش با وجود تهدید اشغالگران مبنی بر هدف قرار دادن بیمارستان شهدای الاقصی با اعلام منطقه عملیاتی، به این بیمارستان بازگشتند.

البرش همچنین با اشاره به اینکه اشغالگران همچنان به گرسنگی دادن غیرنظامیان ادامه می‌دهند و برای چهارمین روز متوالی مانع ورود سوخت به شمال نوار غزه می‌شوند، خاطرنشان کرد که بیمارستان‌ها در شهر غزه و شمال نوار غزه «در صورت ادامه ممانعت از ورود سوخت، ممکن است ظرف ۴۸ ساعت متوقف شوند.

وی تاکید کرد که نمی‌توان برای کودکان زیر آتش و در نبود شرایط محیطی سالم واکسن تهیه کرد.

همچنین رئیس بیمارستان کمال عدوان به تلویزیون عربی گفت: اکثر مجروحانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند به دلیل ضعف خدمات پزشکی شهید می‌گردند.

رئیس بیمارستان کمال عدوان به رسانه‌ها گفت: ادامه ممنوعیت ورود سوخت به نوار غزه با هدف تخریب بخش بهداشت و درمان است.

وی افزود: اکثر مجروحانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند به دلیل ضعف خدمات درمانی شهید می‌شوند. بیماری‌های عجیبی را در نوار غزه شناسایی کردیم که به دلیل نبود تجهیزات پزشکی قادر به تشخیص آن نبودیم. با جنگ میکروب مواجه شده‌ایم و خواستار فعال شدن سیستم واکسیناسیون در نوار غزه هستیم.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به جنگ نسل کشی خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ کشتار انجام داده است که از این تعداد ۳۳ شهید و ۶۶ زخمی به بیمارستان‌ها رسیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha