• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403060602919
  • خبرنگار : 50295

فعالیت ۸ شرکت فن‌آور در حوزه دارویی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

فعالیت ۸ شرکت فن‌آور در حوزه دارویی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

ایسنا/زنجان عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه زنجان با بیان اینکه  محصول یا داروی دانش‌بنیان محصولاتی هستند که ناشی از یک فناوری با پیچیدگی متوسط و بالاترند یا یک فناوری پیشرفته‌ای در تولید آنها به کار رفته که به راحتی قابل کپی‌برداری نیست، گفت: محصولات دانش‌بنیان یعنی سازندگان آن توانسته‌اند علم را به ثروت تبدیل کنند.

حافظه صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کشور ما در حوزه تولیدات و محصولات دانش‌بنیان که شامل داروهای دانش‌بنیان نیز می‌شود در سال‌های اخیر پیشرفت خیلی خوبی را داشته به‌طوری‌که در دو سال اخیر تعداد محصولات دانش بنیان افزایش چند برابری را تجربه کرده، همچنین قوانینی هم در سال گذشته به مرحله تصویب و اجرا درآمده که تحت عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان که در قالب معافیت مالیاتی و کمک به فروش محصولات به شدت از محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌کند و همین موضوع کمک کرد تا تعداد شرکت‌های دانش بنیان افزایش پیدا کند.

این استاد دانشگاه در خصوص ظرفیت‌های ایجاد شده در استان زنجان در زمینه محصولات دانش‌بنیان با اشاره به اینکه استان زنجان دارای پارک علم‌وفناوری است و در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز دو مرکز رشد تخصصی مرکز رشد فناوری سلامت و مرکز رشد فناوری دارویی راه‌اندازی شده است، افزود: در مجموع ۳۴ واحد یا شرکت فن‌آور در این دو مرکز رشد فعالیت دارند که از این ۳۴ شرکت، ۸ شرکت در حوزه دارویی و بقیه در حوزه سلامت فعال هستند.

صالح‌آبادی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی زنجان در استان وجود دارد و در این حیطه فعال هستند، گفت: تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه به صورت هسته‌های فناور فعالیت می‌کنند اما هنوز دانش‌بنیان نشده‌اند.

عضو پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تصریح کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه صرف نظر از دانش‌بنیان بودن محصول، حمایت‌هایی نظیر خدمات مشاوره‌ای در زمینه مالی، قوانین تأمین اجتماعی و مالیاتی، ارائه تسهیلات حمایتی از محصولات را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha