• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403060602910
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل بنیاد مسکن یزد عنوان کرد:

اجرای هم‌اکنون ۱۷ هزار واحد نهضت ملی/واگذاری حدود ۱۲۰۰ واحد در هفته دولت

اجرای هم‌اکنون ۱۷ هزار واحد نهضت ملی/واگذاری حدود ۱۲۰۰ واحد در هفته دولت

ایسنا/یزد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به ساخت افزون بر ۱۷ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای استان به صورت بنیاد ساخت و گروه ساخت، اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت یک‌هزار و ۱۸۵ واحد از سوی بنیاد مسکن استان تحویل متقاضیان می‌شود.

«علیرضا نادریان‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، در این باره تصریح کرد: در بحث نهضت ملّی مسکن در حالی عملکرد سهمیه کلی استان به لحاظ متقاضیان ثبت‌نامی بالغ بر ۱۷۲ هزار نفر و تایید نهایی بالغ بر ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که طی این مدت سهمیه عملکردی بنیاد مسکن از منظر متقاضیان ثبت‌نامی بالغ بر ۷۰ هزار نفر و تایید نهایی شده نیز به تعداد بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

وی گفت: در رابطه با آماده سازی اراضی برای ساخت واحدها نیز عملکرد سهمیه کلی استان، در حال انجام بودن بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ هکتار است که از این حیث سهمیه عملکردی بنیاد مسکن استان ۹۰۰ هکتار می‌باشد.

نادریان‌زاده مجموع واگذاری‌های استان را نیز بالغ بر ۳۵ هزار واحد طی دولت سیزدهم خواند و گفت: مجموع عملکرد بنیاد مسکن استان در واگذاری‌های طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این میان، بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ واحد به صورت بنیاد ساخت بوده که تاکنون یک هزار و ۱۴۰۷ واحد تحویل شده، بیش از ۱۱ هزار و ۱۹۰ واحد به صورت گروه ساخت بوده که پنج هزار و ۱۰۰ واحد آن منجر به عقد قرارداد شده و مابقی نیز در حال آماده سازی است. البته سه هزار و ۵۰۰ واحد هم در پردیس شهید آیت الله رئیسی در حال آماده سازی اراضی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: البته به مناسبت هفته دولت، ۶۰ واحد در تفت و ۴۰ واحد در شاهدیه به صورت تکمیلی، ۱۸۵ واحد به صورت مسکن تدریجی و سفت کاری و ۹۰۰ قطعه زمین در بافق، میبد، اردکان و نیر تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی در بحث تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز اظهار کرد: سهمیه بنیاد مسکن استان در این رابطه شش هزار واحد بوده که بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی تعهد بنیاد مسکن استان در بحث واگذاری زمین روستایی طی سال ۱۴۰۲ را تعداد یکهزار قطعه ذکر کرد و با بیان این که در سال مذکور عملکرد بنیاد ۱۰۰ درصدی بوده است، افزود: در سال جاری نیز عملکرد ۳۵ درصدی یعنی تاکنون سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

نادریان زاده با بیان این که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به طور کلی چهار هزار و ۷۰۰ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واگذار شده است، یادآور شد: به مناسبت هفته دولت نیز ۴۰۰ قطعه زمین دیگر در روستاها به متقاضیان تحویل خواهد شد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع به مناسبت هفته دولت تعداد یک هزار و ۱۸۵ واحد و قطعه زمین در شهرهای مختلف و ۶۰۰ فقره نیز در روستاهای استان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل متقاضیان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha