• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403060602907
  • خبرنگار : 71145

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت ۵ فلسطینی در «طولکرم»

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت ۵ فلسطینی در «طولکرم»

در پی یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به کرانه باختری که از آن به عنوان «عملیات نظامی» تعبیر شد و پنج شهید در اردوگاه نور شمس به جای گذاشت، گروه‌های مقاومت فلسطین واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، ارتش اشغالگر تهاجم گسترده‌ای را صبح امروز، سه‌شنبه، به کرانه باختری آغاز کرد و به شهرها و شهرک‌های آن یورش برد و جوانان آن را هدف قرار داد که منجر به تعدادی شهید و مجروح شد در حالیکه رزمندگان مقاومت هم با آن مقابله کردند.

در این باره حماس توضیح داد که ترور در اردوگاه نور شمس «تداوم جنایات و کشتارهای اشغالگرانی را تایید می‌کند که از غزه تا هر وجب از وطن را در بر می‌گیرد.»

این جنبش در بیانیه‌ای با دعوت از توده‌های مردم فلسطین در کرانه باختری به درگیری و مبارزه و مقابله با اشغالگران، افزود: خون پنج شهید مردم ما در طولکرم، انگیزه‌ای برای تشدید مقاومت و ادامه عملیات قهرمانانه آن خواهد بود.

جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد که تشدید تجاوزات رژیم و شهرک نشینان آن در کرانه باختری اشغالی در چند ساعت گذشته، تصمیمی برای به راه انداختن جنگ نامحدود اعلام نشده علیه مردم فلسطین است.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای ادامه داد: «دشمن با استفاده از پهپاد خانه‌ای را در داخل اردوگاه نور شمس در طولکرم بمباران کرد که منجر به شهادت پنج تن از جمله حداقل یک کودک شد. همچنین حمله شهرک نشینان تا دندان مسلح در وادی رحال در غرب بیت لحم به شهادت یک تن انجامید که باعث گردید مناطق وسیع در شمال کرانه باختری تعطیل شوند، همه اینها نشانه این است که دشمن تصمیم گرفته است سنگینی عملیات خود را از غزه به کرانه باختری منتقل کند.»

جهاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: «تصمیم دولت دشمن مبنی بر تأمین بودجه تهاجمات برای هتک حرمت صحن‌های مسجدالاقصی به بهانه تورهای گردشگری، چارچوب قانونی است که می‌خواهد جهان را برای طرحی که صبح دیروز توسط ایتامار بن گویر اعلام شد فریب دهد؛ طرحی که شامل ساخت کنیسه در داخل صحن‌های مسجدالاقصی و تحمیل تقسیم زمانی و مکانی آن می‌شود.

این گروه مقاومت افزود: افزایش جنایات صهیونیست‌ها و وحشیگری در کرانه باختری در چارچوب سرپوش گذاشتن بر شکست این رژیم در صحنه غزه و جنوب لبنان است، اما بدون همدستی شرم‌آور عربی و نیز تنها گذاشتن مردم فلسطین در نبردی که جنایتکاران این رژیم می‌خواهند در جریان درگیری محوری باشند، ممکن نیست.

جنبش همزمان با تسلیت شهادت پنج تن در اردوگاه نور شمس و ششمین شهید در بیت لحم همه مردم فلسطین را در همه جا به بسیج برای مقابله با نقشه‌های آوارگی و نابودی در سرزمین‌های اشغالی که جنایتکاران صهیونیست می‌خواهند کرانه باختری را هم مثل نوار غزه نابود کنند، فراخواند.

در خصوص این جنایت جنبش مجاهدین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنایت ترور جدید دشمن فاشیست صهیونیستی در اردوگاه نورشمس در طولکرم، تاییدی است بر این که جنگ نسل کشی، مردم فلسطین را با همه اجزا و مناطق حضورشان هدف قرار داده است.»

جنبش مجاهدین افزود که جنایت طولکرم که منجر به شهادت پنج تن شد و جنایات شنیع علیه مردم ثابت قدم در غزه و شهرهای کرانه باختری و بیت المقدس «در نتیجه تنها گذاشتن مردم فلسطین از سوی اعراب و کشورهای اسلامی است که عملا در قالب همدستی بین‌المللی و حمایت نامحدود آمریکا انجام می‌گیرد».

وی همچنین با تاکید بر اینکه «تصمیم دشمن به انجام سیاست ترورها، دلیل بر خاموش نشدن شعله فروزان مقاومت است»، افزود: با این سیاست وحشیانه، دشمن نمی‌تواند مقاومت ما را تضعیف کند یا اراده ما را بشکند. بلکه سوخت انقلاب در مقابل متجاوزان غاصب خواهد بود.»

در پی جنایت اشغالگران، جناح‌های اقدام ملی در طولکرم، جامعه بین‌المللی را مسؤول عدم توقف تجاوزات علیه مردم فلسطین دانستند.

این در حالی است که اعتصاب عمومی نیز برای عزاداری پنج شهید در طولکرم اعلام شد.

منابع مطبوعاتی به المیادین گفتند که گشت‌های اسرائیلی در خیابان‌های طولکرم در میان وضعیت ناآرامی در استان‌های مختلف کرانه باختری در حال تردد هستند.

بر اساس آنچه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد ارتش اشغالگر خانه‌ای در اردوگاه نور شمس در نزدیکی شهر طولکرم در شمال کرانه باختری را بمباران کرد که منجر به شهادت پنج تن شد.

رسانه‌های فلسطینی تاکید کردند که هواپیماهای اشغالگر خانه‌ای را در وسط اردوگاه نور شمس بمباران کردند که در آن پنج جوان شهید و چند فلسطینی در مجاورت خانه مورد نظر زخمی شدند. شهدا عبارتند از: محمد علیان، مهند قرعاوی (۱۹ ساله)، عدنان أیسر جابر (۱۵ ساله)، محمد شیخ یوسف (۴۵ ساله) و همچنین شهید جبریل جبریل اهل شهر قلقیلیه که از اسرایی است که در معامله تبادل اسرا بین اشغالگران و مقاومت در نوامبر ۲۰۲۳ آزاد شدند.

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت ۵ فلسطینی در «طولکرم»
اسامی شهدای طولکرم

در عین حال وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان بر اثر اصابت گلوله شهرک نشینان در روستای وادی رحال در جنوب بیت لحم شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha