• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403060602877
  • خبرنگار : 50123

امکانات لازم در خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد فراهم است/پیشرفت حدود ۲۰ درصدی خوابگاه متاهلی

امکانات لازم در خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد فراهم است/پیشرفت حدود ۲۰ درصدی خوابگاه متاهلی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد گفت: امکانات لازم در خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد فراهم است و کمبود فضا وجود ندارد.

محمدعلی نظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وجود پنج بلوک خوابگاه دختران و چهار بلوک خوابگاه پسران در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: ظرفیت خوابگاهی دانشگاه شهرکرد حدوداً ۳۰۰۰ نفر است که برای سال تحصیلی جدید می‌توان حدود ۱۰۰۰ دانشجوی جدیدالورود را پوشش خوابگاهی داد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد افزود: البته استفاده از خوابگاه برای دانشجویان دارای شرایط خاصی است، مثلاً دانشجویان تا مسافتی که صندوق رفاه دانشجویی تعیین کرده می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند، در حقیقت می‌توان گفت به دانشجویان بومی خوابگاه تعلق نمی‌گیرد، اما به دلیل بافت روستایی و شرایط ایاب و ذهاب دانشجویان استان، تلاش می‌شود اطراف شهرکرد نیز پوشش داده شود.

نظری در خصوص استفاده دانشجویان مهمان از خوابگاه، تصریح کرد: همه دانشجویان مهمان که شرایط خوابگاهی را داشته باشند،خوابگاه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای اسکان دانشجویان بین‌الملل ظرفیتی حدود ۳۰۰ نفر در خوابگاه ام‌البنین درنظر گرفته شده است، البته تلاش شده خارج از محل خوابگاه، دانشجویان اسکان پیدا نکنند و همه در این خوابگاه که شرایط نسبتاً خوبی دارد، اسکان پیدا کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد بیان کرد: خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد به صورت متمرکز در محیط دانشگاه قرار دارند، همچنین امکانات لازم در خوابگاه‌ها فراهم است و کمبود فضا وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: تعمیرات خوابگاه‌ها معمولاً در ایام تابستان انجام می‌شود تا برای ورود دانشجویان در سال تحصیلی جدید کاملاً آماده باشد.

نظری افزود: خوابگاه با ساخت فرسوده در دانشگاه نداریم، البته خوابگاه با قدمت بالا وجود دارد اما تعمیرات و رنگ آمیزی انجام شده تا از وضعیت فرسودگی خارج شود.

وی با اشاره به خوابگاه متاهلان، بیان کرد: اکنون حدود چهار واحد به دانشجویان متاهلان اختصاص یافته، اما خوابگاه ۶۰ واحدی برای متاهلان با پیشرفت حدود ۲۰ درصد در حال احداث است که امیدواریم با تامین اعتبار به موقع و حمایت‌های مالی در یک یا دو سال آتی به بهره‌برداری برسد، این خوابگاه می‌تواند ۶۰ دانشجوی متاهل را در راستای جوانی جمعیت پوشش و مشکلات را برطرف کند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد در خصوص ورود و خروج دختران در خوابگاه‌ها، تصریح کرد: در خوابگاه دختران ورود و خروج تقریباً به صورت دستی انجام می‌شد که مشکل‌آفرین بود، اما اعتباری در راستای نصب دستگاه‌ها و گیت‌ها برای تشخیص چهره دانشجویان خوابگاهی پیش‌بینی شده که پیش از آغاز ترم، گیت‌ها نصب و با تشخیص چهره ورود و خروج انجام شود، یعنی اگر دانشجویی با تاخیر در خوابگاه حضور پیدا کند و یا از خوابگاه خارج شود پیامکی برای والدین ارسال خواهد شد.

نظری در خصوص سلف‌های غذاخوری دانشجویان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اثرانگشت در سلف‌های غذاخوری دانشگاه وجود داشت که گاهی موجب تاخیر در سرعت‌دهی، ایجاد صف‌های طولانی و دیر رسیدن دانشجو به کلاس درس می‌شد  که با تجهیز کامل سلف‌های غذاخوری دانشگاه به دستگاه تشخیص چهره زمینه توزیع مطلوب غذا میان دانشجویان فراهم و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی شد، گرچه باتوجه به سرویس‌دهی سریع، از لحاظ فضا برای نشستن محدودیت‌هایی وجود داشت که یک سلف غذاخوری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی راه‌اندازی شد.
نظری گفت: حدود ۱۵۰۰ دانشجوی دختر در  دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهرکرد در حال تحصیل بوده که سلفی برای توزیع غذا پیش‌بینی و تجهیز شد و از ابتدای سال تحصیلی جدید مورد استفاده دانشجویان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha