• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060502793
  • خبرنگار : 50590

افتتاح ۱۲۳ پروژه توزیع برق در همدان

افتتاح ۱۲۳ پروژه توزیع برق در همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت ۱۲۳ پروژه با اعتبار افزون بر پنج هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

علی سهرابی‌بیدار  شامگاه دوشنبه، ۵ شهریور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه‌های برق‌رسانی هر سال در ایام دهه فجر و هفته دولت به بهره برداری می رسند که از دهه فجرتا کنون  ۱۲۳ کلان پروژه برق‌رسانی در سطح استان تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان  اینکه این پروژه‌ها در هفت حوزه مختلف اجرا شده است افزود: اصلاح و بهینه سازی برق‌رسانی شهری و روستایی، پروژه‌های سرمایه‌ای پیک‌زایی، ایجاد قدرت مانور، تعویض کنتور، توسعه و احداث شبکه، روشنایی معابر، نصب انشعابات عادی و نیرورسانی به مشترکان جدید محورهای اصلی این پروژه‌ها است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد : همه‌ی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با اجرای این پروژه‌ها قابلیت اطمینان شبکه را در برابر شرایط جغرافیایی تضمین کنیم تا برق پایدار و مطمئن تحویل شهروندان و هم استانی‌ها شود.

وی بابیان اینکه افزایش رضایت مردم محور اصلی کار ماست توضیح داد:  پیگیر پایداری شبکه و تقویت زنجیره برق استان هستیم و توسعه منابع انسانی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: از مهمترین پروژه‌های هفته دولت می توان به بهره‌برداری از ۱۹ پروژه با اعتبار ۵۹۴ میلیارد ریال در همدان، ۲۱ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال در ملایر و ۹ پروژه با اعتبار ۳۶۲ میلیارد ریال در نهاوند اشاره کرد.

سهرابی بیدار خاطرنشان کرد: استان همدان بیش از ۸۳۰ هزار مشترک در تعرفه‌های خانگی، صنعتی، عمومی، کشاورزی و سایر مصارف برق دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بابیان اینکه شبکه برق استان همدان به پایداری نسبی در شرایط سخت آب و هوایی فصل‌های زمستان و تابستان رسیده است یادآور شد: همه مناطق شهری و روستایی شامل ۳۲ شهر و یک هزار و ۷۴ روستای استان از شبکه سراسری برق برخوردار هستند.
سهرابی بیدار تاکید کرد: ۱۹ هزار و ۵۰۴ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط و ضعیف در سطح استان همدان وجود دارد که ۱۹ هزار و ۵۶۰ دستگاه پست بر بر روی آن نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها نقش پررنگی در ترغیب مردم برای اصلاح الگو و مصرف بهینه برق دارند گفت: شبکه برق‌رسانی استان به سمت هوشمندسازی توسعه پیدا می‌کند و مردم می‌توانند از طریق سامانه برق من و تلفن ۱۲۱ با ما در ارتباط باشند.
سهرابی‌بیدار  گفت: حفظ و صیانت از حقوق مشترکان، پیمانکاران و شهروندان اهمیت زیادی برای ما دارد و به دنبال تامین حقوق این افراد هستیم به طوریکه هوشمندسازی یکی از روش‌های افزایش ایمنی تاسیسات برق‌رسانی است و تلاش داریم شعار «مشتری هوشمند، شرکت هوشمند و شبکه هوشمند» را عملی کنیم.

وی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم مردم  از اپلیکیشن برق من استفاده کنند افزود: از طریق روش‌های مختلف غیرحضوری و بهره‌گیری از سامانه «برق من» خدمات مورد نیاز در بخش‌های مختلف شبکه توزیع نیروی برق را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استان همدان با توجه به موقعیت جغرافیایی یکی مناطق مستعد برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی به حساب می آید  تاکید کرد : هم‌ اکنون ۱۱.۴ درصد از انرژی برق خورشیدی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه الگوی مصرف مشترکان استان در فصل تابستان ۳۰۰ کیلووات ساعت است، یادآور شد : ماهانه یک خودرو در استان همدان به مشترکانی الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد : ۲۵۵ کیلومتر شبکه جدید برای فروش برق ۸ هزار و ۸۹۰ دستگاه چراغ روشنایی جدید با چراغ کم مصرف جایگزین شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: تا کنون ۶ نیروگاه هفت مگاواتی با ظرفیت تولید ۴۶ مگاوات، ۲ نیروگاه با ظرفیت ۲ مگاوات و ۶۳ نیروگاه خورشیدی محدود به انشعاب در استان راه‌اندازی شده است.

وی بابیان اینکه ۵۰ روز گرم را در استان داشتیم گفت : تابستان امسال را در روزهای سخت پرمصرف سپری کرده‌ایم و تلاش داریم در ادامه با همه توان برق مورد نیاز مشترکان را تامین کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۸۰ هزار مشترک برق خانگی استان همدان مشمول پاداش مصرف بهینه با پاداشی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال شده‌اند
سهرابی بیدار خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز برق استان همدان با احتساب صنایع پر مصرف (صنعت سیمان) در محدوده برق باختر، بیش از یک هزار و ۳۰ مگاوات است که پیک مصرف در روزهای اوج مصرف تابستان به ۸۳۰ مگاوات رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha