• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060502610
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

‌از دستگیری متهمان و محکومان متواری در شیراز تا توقیف گردوهای قاچاق

‌از دستگیری متهمان و محکومان متواری در شیراز تا توقیف گردوهای قاچاق

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری متهمان و محکومان متواری و توقیف محموله‌های گردوهای قاچاق، دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی شیراز امروز، ۵ شهریورماه از اجرای طرح دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۷ روزگذشته، در این راستا ۷۷ نفر دستگیر شدند.

اسماعیل زراعتیان افزود: اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، قطعاً امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد.

رئیس پلیس شهرستان شیراز با بیان‌ اینکه افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند، گفت: رویکرد پلیس پیشگیری و عدم وقوع جرایم است.

تاکسی حامل مواد مخدر به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی سروستان از توقیف سواری تاکسی زرد رنگ و کشف ۱۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل و پایش محور مواصلاتی سروستان به شیراز به یک سواری تاکسی سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

آرش بخشایی‌مطلق ادامه داد: مامورین در بازرسی از این خودرو ۱۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که اطراف سیلندر گاز در صندوق عقب جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سروستان با اشاره به دستگیری راننده، خاطر نشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری عامل شرارت و تیراندازی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از شناسایی و دستگیری عامل شرارت و تیراندازی در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان خبر داد.

علیرضا نوشاد در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی اعلام به مرکز پلیس مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به تیراندازی در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان و متواری شدن متهم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور ماموران پلیس در محل مشخص شد متهم با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت فردی نموده و پس از مجروح شدن وی بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سینه، از محل متواری شده است.

نوشاد تصریح کرد: در این راستا مامورین با انجام اقدامات فنی و تحقیقات گسترده پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب گفت: متهم به بزه ارتکابی به علت اختلافات قبلی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و احساس آرامش در بین شهروندان تمام توان خود را به کار می‌گیرد، از مردم درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۱۲ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در اقلید

جانشین فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۱۲ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی در بخش سده این شهرستان، بلافاصله مامورین به محل مورد نظر اعزام شدند.

عباس ظهیری افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۱۲ نفر به دلیل اختلافات شخصی با سنگ و چوب با یکدیگر درگیر شده‌اند.

وی بیان کرد: در این رابطه ۱۲ نفر از عاملان اصلی نزاع و درگیری دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.

جانشین فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه حضور به موقع پلیس مانع گسترش نزاع شد، تاکید کرد: برخورد با چنین مواردی یکی از وظایف پلیس است و پلیس با هرگونه ناامنی در جامعه قاطعانه برخورد می‌کند و افرادی که به هر دلیل دست به قانون شکنی می‌زنند، بدانند که عواقب سختی در انتظار آن‌هاست.

کشف مغزگردو قاچاق در خرم‌بید

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس،۳۷۰ کیلوگرم مغز گردو قاچاق کشف شد و بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

علی‌اکبر کریمی با تصریح اینکه در بازرسی از قسمت بار تعداد ۷۵ کارتن مغز گردو خارجی به وزن ۳۷۰ کیلوگرم کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش گردوهای مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه راننده به مرجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و بار مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به کالای قاچاق تحویل داده شد.

دستگیری سارق منازل ویلایی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق خانه‌های ویلایی و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع سرقت از داخل منازل ویلایی در سطح شهرستان، با توجه به اهمیت موضوع دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیژن بارسالاری افزود: ماموران با تلاش شبانه‌روزی و جمع‌آوری دلایل و مدارک و اقدامات فنی و اطلاعاتی در صحنه‌های وقوع جرم و با فعال‌سازی گشت‌های انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق شدند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه سارق با مشاهده مدارک و مستندات پلیس به ۵ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

گردو قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی لامرد حین بررسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

محسن لشکری با بیان اینکه در بازرسی از خودرو مذکور یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی لامرد از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha