• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060502609
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل بیمه سلامت استان عنوان کرد

۶۲ هزار بیمار ‌صعب‌العلاج‌ خوزستانی مشمول خدمات دندانپزشکی

۶۲ هزار بیمار ‌صعب‌العلاج‌  خوزستانی مشمول خدمات دندانپزشکی

ایسنا/خوزستان مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به ارائه خدمات  دندانپزشکی به ۱۰ گروه از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: بسته‌های خدمتی دندانپزشکی اجرایی شده است و بیمارانی که به مراکز طرف قرارداد مراجعه می‌کنند تنها فرانشیز را پرداخت می‌کنند.

دکتر محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سلامت دهان و دندان بخشی از سلامت عمومی محسوب می‌شود بنابراین توجه به آن علاوه بر پیشگیری، در فراهم آوردن سلامت مردم نیز موثر است.

وی افزود: با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از سال ١۴٠١ امکان بهره‌مندی ۱۰ گروه اولیه بیماران از درمان‌های دندان‌پزشکی فراهم شده است. در حال حاضر بیش از ١۴ خدمت دندان‌پزشکی در تعهد بیمه پایه است و مراجعان از طریق مراکز طرف قرارداد، خدمات دندانپزشکی خود را دریافت می‌کند.

رضایی بیان کرد: سقف خدمات دندانپزشکی امسال با افزایش بیش از ۴٠ درصدی برای بیماران تالاسمی،هموفیلی، بال پروانه‌ای و اوتیسم ١٢۵ میلیون ریال، بیماران روانی مزمن ۱۰۴ میلیون ریال، پیوند کلیه ۸۳ میلیون ریال، بیماران دیالیزی و سرطانی ۶۲ میلیون ریال و بیماران MS و متابولیک مبلغ ۴۱ میلیون ریال تعیین شده است. شرط دریافت خدمات در قالب بسته بیماران خاص و صعب العلاج، نشان‌دار بودن بیماران این ۱۰ گروه بیماری در سامانه نشان سازمان بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با دعوت از دندانپزشکان عمومی و متخصص مطب‌دار برای همکاری گفت: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیک برای متقاضیان دندانپزشک فراهم است و پرداخت به موسسات به صورت منظم و ماهانه انجام می‌شود.

وی افزود: در خوزستان ۶۲ هزار بیمار صعب العلاج، نشان‌دار و مشمول خدمات دندانپزشکی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: از سال ۱۴۰۲ هزینه خدمات دندانپزشکی به صورت فاکتوری پرداخت شده و از سال گذشته تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده است.

رضایی عنوان کرد: از این به بعد بسته‌های خدمتی دندانپزشکی اجرایی شده است و بیمارانی که به مراکز طرف قرارداد مراجعه می‌کنند تنها فرانشیز را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha