• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403060502596
  • خبرنگار : 50963

رئیس پلیس فتای استان خبرداد:

کاهش شکل‌گیری سه عنوان مجرمانه سایبری در بوشهر

کاهش شکل‌گیری سه عنوان مجرمانه سایبری در بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتای استان بوشهر از کاهش شکل‌گیری سه عنوان مجرمانه سایبری با عنوان انتشار اکاذیب به قصدتشویش اذهان عمومی، تهدید و اخاذی ونیزدسترسی غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای در ۵ ماه گذشته در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی قاسمی از عمده‌ترین دلایل این موضوع را تشدید فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی عمومی کاربران با محوریت پلیس فتا و هم‌افزایی رسانه‌های دیجیتال و چاپی خصوصاً صداوسیمای استانی و بویژه توجه مردم به توصیه‌های پیشگیرانه، اعلام کرد.

وی افزود: در تحلیل پرونده‌هایی که از ابتدای سال 1403با شکایت شکات و مالباختگان از طرف مراجع محترم قضایی به پلیس فتا در شهرستان‌های استان ارجاع شده، مشاهده شده که خوشبختانه تشکیل پرونده با موضوع جرم انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به میزان 66 درصد و جرم تهدید و اخاذی اینترنتی بمیزان 43 درصد و جرم دسترسی غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای به میزان 64 درصد نسبت مدت مشابه سال گذشته کمتر صورت گرفته است.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: یکی از رسالت‌های اصلی پلیس فتا، ارتقاء دانش سایبری و افزایش آگاهی کاربران با تهدیدات و آسیب‌های متصور در فضای مجازی بهمراه ارائه راهکارهای پیشگیرانه بوده که این مهم با همکاری سازمان‌ها و ادارات متولی، مشارکت رسانه‌های استانی به روش‌های نوین در همه بسترهایی که مردم عزیز استان حضور دارند بصورت برخط یا حضوری و چهره به چهره در طول سال برای جوامع هدف اجرایی می‌گردد.
ریئس پلیس فتای استان بوشهر با اشاره به اینکه در صورت توجه بیشتر شهروندان به توصیه‌های سایبری پیشگیرانه پلیس فتا، شاهد کاهش آسیب‌پذیری آنها در هنگام استفاده از ظرفیت‌های فراوان فضای مجازی و اینترنت خواهیم بود، تأکید داشت که کارشناسان پلیس فتا آماده دریافت گزارش شهروندان درخصوص موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بصورت شبانه‌روز هستند.

انتهای پیامr

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha