• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060502523
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبرداد

آغاز عملیات لایروبی و آزاد سازی رودخانه‌های کبودراهنگ

آغاز عملیات لایروبی و آزاد سازی رودخانه‌های کبودراهنگ

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از آغاز عملیات لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های کبودراهنگ خبرداد و گفت: لایروبی و آزاد سازی رودخانه‌های کبودراهنگ در حال انجام است.

رضا اخلاص‌مند دوشنبه ۵ شهریور ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های استان در دستور کار شرکت قرار دارد، گفت: عملیات اجرایی لایروبی و آزادسازی سراسری و موردی رودخانه‌ها در شهرستان کبودراهنگ در حال اجراست.

وی افزود: عملیات اجرایی لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های شهرستان کبودراهنگ از مرداد ماه آغاز شده و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری به پایان برسد .

اخلاص مند با بیان اینکه در سال جاری در مجموع ۴۵۰۰ متر از رودخانه‌های شهرستان کبودراهنگ، لایروبی و آزاد سازی خواهد شد، گفت: شرایط اقلیمی و هیدرولوژیکی شهرستان‌های کبودراهنگ، اسداباد و نهاوند از منظر خطر سیل، یکی از حساس‌ترین بخش‌های استان است که در سنوات گذشته شاهد سیلابهای مخربی در این شهرستان‌ها بوده‌ایم.

وی  با تأکید براینکه مدیریت سیلاب و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها در این شهرستان نیز جز اولویت‌های اصلی شرکت آب منطقه ای است، تصریح کرد: در شهرستان کبودراهنگ بازه‌های متعددی برای لایروبی شناسایی شده، اما با توجه به محدودیت اعتبارات، هر سال بخشی از بازه‌هایی که دارای بالاترین اولویت است، متناسب با اعتبارات موجود انتخاب و عملیات اجرایی مربوطه انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر و طبق قراردهای پیمانکاری جاری این شرکت، بازه‌های رودخانه‌ها در روستاهای خواجه کندی و کلب حصاری، چالو، پیربادام و خبر ارخی در برنامه لایروبی و آزادسازی قرار دارد، گفت: هزینه‌های اجرایی مربوطه به این پروژه ۱۴ میلیارد ریال براورد شده است.

اخلاص‌مند افزود: عملیات اجرایی رودخانه‌ها در بازه خواجه کندی و کلب حصاری به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات اجرایی در محدوده روستای چالو در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان با بیان اینکه حفاظت و حراست از منابع طبیعی یک وظیفه فرا دستگاهی و همگانی است، گفت: شماره تلفن ۳۱۵۱ اماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیر مجاز، تخلفات چاه‌های مجاز، تصرفات غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه‌هاست که به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۱۱

جناب اخلاص مندالان رودخانه قره چای به دلیل رسوبات شنی وخاکی ورشددرختان ریزبرگ وسط این رودخانه عملا ازعبورآب وسیلابها جلوگیری میکندکه واجبترین رودخانه برای لایروبی است