• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060502521
  • خبرنگار : 50416

افتتاح سالن جلسات شهید رئیسی در دانشگاه ملایر

افتتاح سالن جلسات شهید رئیسی در دانشگاه ملایر

ایسنا/همدان همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، سالن جلسات شهید دکتر سید ابرهیم رئیسی در ساختمان مرکزی دانشگاه ملایر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و با ظرفیت ۸۰ نفر افتتاح شد.

 رئیس دانشگاه ملایر دوشنبه ۵ شهریورماه در این آئین به فعالیت‌های رو به رشد دانشگاه در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: تدوین و تصویب سند راهبردی دانشگاه و به‌روزرسانی رشته‌های تحصیلی، آغاز اجرای طرح تحول وزارت علوم به‌عنوان اولین شهرستان در استان همدان با اخذ مجوز تاسیس سه دانشکده جدید شامل دانشکده تغذیه و امنیت غذایی، دانشکده بین رشته‌ای و دانشکده فناوری‌های نوین از جمله این دستاوردهاست.

ابراهیم محمدی‌منش از اخذ مجوز ۱۰ رشته تحصیلی جدید در سال‌تحصیلی پیش‌رو خبر داد و گفت: یک رشته در مقطع کارشناسی، هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته جدید در مقطع دکتری از مهرماه دانشجو خواهند داشت.

محمدی‌منش به افزایش چند برابری بودجه پژوهشی دانشگاه طی سه سال اخیر اشاره و بودجه پژوهشی امسال را ۴۷ میلیارد تومان دانست و افزود: تسویه بدهی به ادارات و سازمان‌ها و پرداخت هزینه حق‌التدریس اساتید به‌صورت ماهانه از دیگر اقدامات است.

وی از انعقاد قرارداد آغاز عملیات اجرایی فاز تکمیلی دانشکده فنی و مهندسی با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع خبر داد و افزود: خوشبختانه گره‌های پروژه کتابخانه دانشگاه تا حد زیادی باز شده است و تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز به سختی‌های حوزه مدیریتی دانشگاه اشاره و اظهار کرد: تعطیلی دو ساله مراکز علمی و آموزشی در دوران کرونا مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده بود به‌ طوری که بسیاری از خوابگاه‌های خودگردان دانشگاه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مدیریت می‌شد، تعطیل و یا تغییر کاربری داده بودند.

سلمان اسماعیلی ضمن اشاره به مدیریت صحیح مجموعه دانشگاه پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و ساماندهی این دست چالش‌ها، گفت: امروز دانشگاه ملایر مسیر رو به رشد و رو به ثباتی را طی می‌کند و در سال‌های آینده خبرهای خوبی در مورد دانشگاه می‌شنویم.

اسماعیلی دانشگاه ملایر را یکی از افتخارات این شهرستان خواند که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است.

به گزارش ایسنا، همچنین عملیات اجرایی پروژه پارکینگ مرکزی دانشگاه ملایر در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع، با ظرفیت حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵ دستگاه ون و مینی‌بوس و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

قرار است در فاز نخست این پروژه زیر ساخت‌ها و سکو ها و در فاز دوم آسفالت و سایه‌بانها نصب شود. پنل‌های خورشیدی نیز برای تامین برق پارکینگ روی سایه‌بان‌ها  نصب خواهد شد.

افتتاح سالن جلسات شهید رئیسی در دانشگاه ملایر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha