• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403060502504
  • خبرنگار : 71263

جریمه ۳۲۴ میلیون دلاری اوبر برای انتقال اطلاعات رانندگان به آمریکا

جریمه ۳۲۴ میلیون دلاری اوبر برای انتقال اطلاعات رانندگان به آمریکا

دیده بان حفاظت از داده‌های هلند، روز دوشنبه، سرویس سواری اوبر (Uber) را به اتهام انتقال اطلاعات شخصی رانندگان اروپایی به آمریکا، ۲۹۰ میلیون یورو (۳۲۴ میلیون دلار) جریمه کرد.

به گزارش ایسنا، «سازمان حفاظت از داده هلند» اعلام کرد انتقال داده‌ها به مدت بیش از دو سال که به اقدامات فنی و سازمانی به منظور حفاظت از داده‌های کاربر نیاز داشته، به منزله نقض جدی مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا است

آلید ولفسن، رئیس «سازمان حفاظت از داده هلند» در بیانیه‌ای گفت: در اروپا، مقررات حفاظت از داده‌های عمومی، با ملزم کردن کسب‌وکارها و دولت‌ها به مراقبت از داده‌های شخصی، از حقوق اساسی مردم محافظت می‌کند. اما متاسفانه، این امر در خارج از اروپا صدق نمی‌کند. به دولت‌هایی فکر کنید که می‌توانند از داده‌ها در مقیاس بزرگ استفاده کنند. به همین دلیل است که کسب‌وکارها معمولا در صورت ذخیره اطلاعات شخصی اروپایی‌ها در خارج از اتحادیه اروپا، موظف به انجام اقدامات اضافی هستند. اوبر به الزامات مقررات مذکور برای تضمین سطح حفاظت از داده‌های منتقل شده به آمریکا، عمل نکرده و این موضوع، بسیار جدی است.

این پرونده، با شکایت ۱۷۰ راننده فرانسوی اوبر گشوده شد اما رگولاتور هلند، جریمه را صادر کرد زیرا مقر اروپایی اوبر در هلند است.

شرکت اوبر اصرار دارد که هیچ خلافی مرتکب نشده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم، نادرست بوده و جریمه صادره، کاملاغیرقابل توجیه است.  فرآیند انتقال داده‌های فرامرزی اوبر مطابق با مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا، در مدت سه ساله ابهام میان این بلوک و آمریکا بوده است.

نقض ادعایی قانون اتحادیه اروپا پس از آن مطرح شد که دادگاه عالی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد توافقنامه موسوم به سپر حریم خصوصی که به هزاران شرکت، از غول‌های فناوری گرفته تا شرکت‌های مالی کوچک، اجازه می‌دهد داده‌ها را به آمریکا منتقل کنند، فاقد اعتبار است، زیرا دولت آمریکا می‌تواند از داده‌های مردم شنود کند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، آژانس حفاظت از داده‌های هلند اعلام کرد بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا، بندهای استاندارد در قراردادها می‌توانند مبنایی برای انتقال داده‌ها به خارج از اتحادیه اروپا فراهم کنند، اما تنها در صورتی که بتوان سطح حفاظتی معادل را در عمل تضمین کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha