• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060502466
  • خبرنگار : 50040

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بسیاری از بیمارانی که خدمات درمانی و دارویی دریافت می‌کنند، غیربومی‌اند

بسیاری از بیمارانی که خدمات درمانی و دارویی دریافت می‌کنند، غیربومی‌اند

ایسنا/گیلان رئیس علوم پزشکی گیلان با اشاره به حضور جمعیت شناور در استان، اظهار کرد: بسیاری از بیمارانی که در استان گیلان خدمات درمانی و دارویی دریافت می‌کنند، غیربومی هستند؛ بنابراین باید نگاه به استان گیلان متفاوت باشد.

دکتر محمدتقی آشوبی امروز، پنجم شهریورماه در نشست مشترک با انجمن داروسازان استان گیلان، با تبریک روز داروساز، اظهار کرد: داروسازان دردمندان را همچون چشمان خود گرامی می‌دارند و این ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تامین برخی از اقلام دارویی و مکمل نظیر شیر خشک در برخی از مواقع سال سخت است، افزود: تامین منابع، افزایش معوقات در داروخانه‌ها و بدعهدی برخی از شرکت‌های بیمه‌گر به داروخانه ها از چالش‌های حوزه دارویی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چالش عدیده فعالان دارویی، گفت: اقتصاد درمان موضوع بسیار مهمی در حوزه سلامت بوده و حوزه دارو و تجهیزات در این بخش آسیب‌پذیرتر است.

آشوبی از بهبود وضعیت دارویی در کشور خبر داد و گفت: با آغاز به کار دولت چهاردهم و آغاز سکان‌داری دکتر ظفرقندی در راس وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت و بخش دارو، آرامش نسبی به خود می‌گیرد.

وی بابت بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر در قبال معوقات داروخانه‌ها عذرخواهی و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار انجمن داروسازی است و مطالبات این قشر را با تلاش بیشتری با همکاری دیگر گروه‌های موثر پیگیری می‌کند.

رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است و باید نگاه به آن متفاوت باشد، تصریح کرد: بسیاری از بیمارانی که در استان گیلان خدمات درمانی و دارویی دریافت می‌کنند، غیربومی هستند و از یارانه دولت بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است سازمان‌های بیمه‌گر با پرداخت به موقع حق بیمه، نظام سلامت را برای رسیدن به اهداف غایی کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha