• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060502441
  • خبرنگار : 50980

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان:

وصول ۱۳۷ میلیارد تومان مالیات نشان‌دار در همدان

وصول ۱۳۷ میلیارد تومان مالیات نشان‌دار در همدان

ایسنا/همدان   مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: ۷۸۲۵ مؤدی همدانی مشمول فرم‌های مالیاتی تبصره ۱۰۰، با مشارکت در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌، از حدود ۲۰۵ میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، ۱۳۷ میلیارد تومان یعنی حدود ۶۷ درصد از پروژه‌های نیمه تمام تعریف شده در استان همدان را تأمین اعتبار کردند.

وجیه‌اله ذکوری دوشنبه ۵ شهریور ماه در جمع خبرنگاران، افزود: طرح نشاندار کردن مالیات، طرح نوپایی است که با اجرای آن امکان مشارکت مؤدیان مالیاتی حائز شرایط فرم مالیاتی تبصره ۱۰۰، فراهم شد و هفت هزار و ۸۲۵ نفر از  مؤدیان مالیاتی استان در این طرح مشارکت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی همدان اظهارکرد: با مشارکت مؤدیان مالیاتی استان، ۴۳ طرح از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان به طور کامل تأمین اعتبار شده است و ۱۲ پروژه باقیمانده و تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، از محل درآمدهای مالیاتی این بخش تأمین بودجه و تکمیل خواهند شد.

ذکوری تصریح کرد: بالاترین میزان استقبال مؤدیان برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه تمام در این استان در حوزه های حمل و نقل (احداث راه، رفع نقاط حادثه خیز و ...) همچنین حوزه ورزش و تفریحات بوده که ۱۰۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها تأمین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان افزود: پروژه‌های نیمه تمام در حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری با ۹۸ درصد تأمین اعتبار و پروژه‌های مربوط به منابع آب (آبرسانی، کشاورزی، محیط زیست، آب و فاضلاب و ...) با حدود ۹۰ درصد تأمین اعتبار، در رده های بعدی قرار دارند.

ذکوری گفت: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود، امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مؤدیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ داده است و مؤدیان مالیاتی می‌توانند به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و ... داشته باشند و بدین صورت مشارکت مؤدیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات ستانی عادلانه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha