• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060502439
  • خبرنگار : 71415

رسانه صهیونیست از هزینه گزاف حمله ناکام این رژیم به لبنان پرده برداشت

رسانه صهیونیست از هزینه گزاف حمله ناکام این رژیم به لبنان پرده برداشت

یک رسانه رژیم صهیونیستی از هزینه هنگفت بی‌فایده این رژیم برای اجرای حملات به زعم خود «پیشگیرانه» علیه حزب‌الله لبنان که قرار بود مانع از عملیات «روز اربعین» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس شود، خبر داده است.

به گزارش ایسنا، وبگاه صهیونیستی «گلوبس» گزارش داده که حملات صبح روز یکشنبه‌ای که رژیم صهیونیستی به لبنان با ادعای پیشگیری از پرتاب موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله به مواضع این رژیم به سمت سرزمین‌های اشغالی انجام داده، بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار هزینه بی‌فایده برای عملیاتی ناکام را روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه اولین مرحله از انتقام حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور شهید فواد شکر، از فرماندهان ارشد این جنبش را آغاز کرد؛ برآوردها حاکی از تداوم این عملیات بوده و مقاومت لبنان نیز تاکید کرده که این حمله پهپادی و موشکی ادامه خواهد داشت.

مقاومت لبنان در این حمله از ۳۲۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد استفاده کرد و چند پایگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

در همین راستا، سید حسن نصرالله عصر یکشنبه در سخنرانی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد: عملیات گسترده حزب‌الله را که امروز علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، «عملیات اربعین» می‌نامیم و تاکید می‌کنیم طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است.

سید حسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد: گفتیم که پاسخ امروز ما اولیه و مقدماتی است و اگر نتیجه عملیات برای ما ناکافی باشد، بعداً تصمیم می‌گیریم چه کنیم.

رژیم صهیونیستی نیز با هدف دفع عملیات حزب‌الله حدود ۴۰ حمله را به مناطق مختلف جنوب لبنان انجام داد، اما طبق گفته دبیرکل حزب‌الله این تلاش‌ها بی‌فایده بوده و عملیات با موفقیت انجام شد.

در پی این تحولات رسانه عبری زبان گلوبس نوشت یک منبع ارشد در صنایع نظامی رژیم صهیونیستی به این رسانه فاش کرده است: «حملات علیه حزب‌الله احتمالا حدود ۱۲۰ میلیون دلار هزینه در پی داشته است. ۴۰۰۰ بمب از نوع مهمات حمله مستقیم مشترک به ارزش هر کدام ۲۵۰۰۰ دلار در این حمله معادل ۱۰۰ میلیون دلار می‌شود. عملیات حدود ۱۰۰ هواپیما برای حدود ۶ ساعت نیز طبق برآورد بیش از ۱۸ میلیون دلار هزینه در پی داشته و عملیاتی ساختن پهپادها برای ۱۲ ساعت هم طبق برآورد ۱.۰۸ میلیون دلار هزینه داشته است. در این ارقام، هزینه‌های ضروری دیگر همچون به کارگیری نیروهای ذخیره نظامی لحاظ نشده‌اند.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی عصر یکشنبه خود اضافه کرد: «ترور فواد شکر با مشارکت اطلاعات نظامی و نیروی هوایی اسرائیل انجام شد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که پاسخ علیه یک هدف نظامی و مرتبط با ترور این فرمانده باشد.»

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان درباره جزئیات این پاسخ گفت: ما یک هدف اولیه برای عملیات در عمق اسرائیل شناسایی کردیم که پایگاه «گلیلوت» بود. این پایگاه که متعلق به سرویس اطلاعات نظامی موسوم به «امان» است، یگان ۸۲۰۰ دشمن در آن مستقر است. پایگاه گلیلوت با مرزهای لبنان ۱۱۰ کیلومتر و تا محدوده شهر تل‌آویو ۱۵۰۰ متر فاصله دارد.

نصرالله ادامه داد: هدف، پایگاه اطلاعات نظامی در گلیلوت بود و در کنار آن تعدادی پایگاه و پادگان در الجلیل و جولان هدف قرار گرفتند. تصمیم گرفتیم که پایگاه‌ها و پادگان‌ها در الجلیل و جولان را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha