• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403060502407
  • خبرنگار : 50214

اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار در یزد

اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار در یزد

ایسنا/یزد فرمانده انتظامی استان یزد از اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار خبر داد و گفت: این طرح برای ۶۰ نفر به مدت سه سال و برای افرادی که چهار سابقه سرقت به بالا دارند، اجرا می‌شود.

سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» درباره جزئیات این خبر گفت: با توجه به آن که عمده سارقان ما، سرقت‌های مکرری انجام می‌دادند و ضمانت برخورد جدی با این افراد وجود نداشت، مقرر شد با اجرای این طرح، سارقانی که بیش از چهار فقره سرقت داشته باشند کنترل آنها برای پلیس راحت‌تر باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور پابند الکترونیکی پیش بینی شد که سارقان به صورت آنلاین و برخط کنترل شوند و اگر این دسته از سارقان وارد هر استانی شوند استان مقصد می تواند آنها را به راحتی کنترل و محل اسکان آنها را مشخص کند.

بهدانی‌فرد ادامه داد: در استان یزد این طرح آغاز شد و در ابتدا طرح یاد شده برای ۶۰ نفر به مدت سه سال برای افرادی که چهار سابقه سرقت به بالا دارند، اجرا می شود و اگر در این مدت سرقتی نکنند از پابند الکترونیکی معاف می‌شوند.

وی یادآور شد:  اگر جرم سرقت تکرار شود علاوه بر دستگیری آنها در محل، این پابند، سه سال دیگر هم تمدید می شود و باز اگر تکرار شود باز هم قابل تمدید خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان گفت: پلیس و دستگاه قضایی مصمم هستند از این روش برای کسانی که سرقت‌های پرتکرار دارند استفاده کنند؛ این افراد در هر نقطه‌ای از ایران اقدام به سرقت کنند بلافاصله در همان محل دستگیر می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس یزد، بهدانی‌فرد در پایان با بیان این که این اقدام به رصد برخط سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای کمک می‌کند، افزود: پلیس در صف مقدم مقابله با سرقت قرار دارد و در حقیقت هدف اصلی بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرم خصوصا سرقت و تامین امنیت مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۲۴

2سال خوبه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۴

دزد را باید فرستاد به دشت کویر ودر مکانی که نه آب باشد و نه آبادی