• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403060502267
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

چند نکته درباره بازگشایی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد

چند نکته درباره بازگشایی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرفتن شهریه به استثنای حق بیمه از سوی مدارس دولتی ممنوع است و مدارس غیردولتی باید طبق قانون نسبت به دریافت شهریه اقدام کنند.

محمد جمالی آرند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: در خصوص لباس دانش آموزان جلساتی از اردیبهشت ماه برگزار کردیم خیاطان، نوع پارچه و قیمت ها نیز مشخص شدند.

وی اظهارکرد: قیمت لباس دانش آموزان با هماهنگی آموزش و پرورش و اداره کل صمت و اتاق اصناف مشخص شده‌ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اولیا دانش آموزان می توانند به خیاطان مراجعه و لباس فرزندان دانش آموز خود را تحویل بگیرند.

جمالی تصریح کرد: قیمت لباس ها نسبت به سال قبل افزایش دارد.

وی ادامه داد: اجباری در خرید و پوشیدن لباس فرم جدید وجود ندارد و دانش آموزان می توانند از لباس سال گذشته خود نیز استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با سرویس مدارس عنوان کرد: پیگیری کردیم اما شرکت حمل و نقل در استان نداریم و معمولا سرویس ایاب و ذهاب و جابجایی با شهرداری است.

جمالی در زمینه شهریه مدارس تاکید کرد: گرفتن شهریه و هر گونه مبلغی به استثنای حق بیمه از سوی مدارس دولتی ممنوع است و مدارس غیردولتی طبق نرخ مصوب که در سامانه ثبت شده است می توانند طبق قانون نسبت به دریافت شهریه اقدام کنند.

وی اظهارکرد: گرفتن شهریه از سوی مدارس دولتی ممنوع است و با متخلفان و کسانی که از اولیا وجهی علاوه بر حق بیمه دریافت کنند طبق قانون برخورد می شود و در صورتی که مدارس غیردولتی شهریه اضافه و بیش از میزان مصوب بگیرند به شورای نظارت بر مدارس غیردولتی ارجاع داده می شود و مطابق با قانون با متخلفان برخورد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تخلفات صورت گرفته در خصوص شهریه و لباس دانش آموزان استان گفت: در سال گذشته در رابطه با لباس دانش آموزان و شهریه مدارس تخلفاتی رخ داد که رای صادر کردیم و با متخلفان برخورد لازم انجام شد.

جمالی افزود: رسانه ها در آستانه بازگشایی مدارس همکاری خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده ساماندهی معلمان استان به پایان می رسد، تصریح کرد: ابلاغ همه معلمان صادر شده است و بیش از ۳۰۰۰ آموزشگاه پذیرای دانش آموزان و معلمان خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه مقدمات از جمله فضای آموزشی، تجهیزات و معلم لازم برای بازگشایی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم است و مهر ماه امسال کمبود معلم و مدرسه در این استان نداریم.

جمالی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۷۰هزار دانش آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کردند، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۷۲ هزار دانش آموز در سطح این استان به تحصیل مشغول شوند.

وی با بیان اینکه جشن غنچه ها ۲۶ شهریور، جشن شکوفه ها ۲۷ شهریورماه و جشن جوانه ها ۲۸ شهریور ماه برگزار می شود، بیان کرد: مانور بازگشایی مدارس از ۱۶ تا ۲۰ شهریور ماه  در ۳۰۰۰ آموزشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha