• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403060502261
  • منبع : بازار

معرفی انواع بلبرینگ و رولبرینگ در صنعت ایران

معرفی انواع بلبرینگ و رولبرینگ در صنعت ایران

رولبرینگ‌ها و بلبرینگ‌ها اجزای اساسی در سیستم‌های مکانیکی و صنعتی مختلف هستند که نقش مهمی در کاهش اصطکاک و تسهیل حرکت ایفا می‌کنند. بلبرینگ و رولبرینگ‌هایی که در صنعت ایران به‌کار برده می‌شوند، باتوجه‌به تحمل بار، ساچمه، مکانیک و برند و کاربردی که در صنعت دارند، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از  کولیس، یکی از فاکتورهایی که باعث ایجاد تمایز بین انواع بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌ها می‌شود، ساچمه‌هایی است که در ساختار آن‌ها به‌کار رفته است. اگر شما هم قصد خرید این تجهیزات را دارید،. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع رولبرینگ‌ها و بلبرینگ‌ها در صنعت بیشتر آشنا شوید.

انواع بلبرینگ‌ها در صنعت

بلبرینگ‌ها برای اطمینان از عملکرد روان و کارآمد در بسیاری از ماشین‌ها با حرکت چرخشی، از چرخ‌های ماشین، موتورها و توربین‌ها گرفته تا تجهیزات پزشکی، استفاده می‌شوند. بلبرینگ نوعی یاتاقان غلتشی است که سه عملکرد اصلی را انجام می‌دهد و درعین‌حال حرکت را تسهیل و بارها را حمل می‌کند، اصطکاک را کاهش می‌دهد و قطعات ماشین را به حرکت درمی‌آورد. ازجمله انواع بلبرینگ‌هایی که در صنعت استفاده می‌شوند، می‌توان به بلبرینگ‌های شیار عمیق، بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای، بلبرینگ‌های خود تنظیم و همچنین بلبرینگ‌های کف گرد اشاره کرد که در ادامه هر یک از آن‌ها را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

بلبرینگ‌های شیار عمیق

بلبرینگ‌های شیار عمیق جزو رایج‌ترین انواع بلبرینگ‌ها در صنعت هستند که در کنس داخلی و خارجی خود شیارهایی دارند. ساچمه‌ای که در بین این شیارها قرار می‌گیرد، قادر به تحمل بار شعاعی بالایی است و به همین دلیل نیز در صنعت کاربرد زیای دارد. قیمت بلبرینگ شیار عمیق بسیار مناسب‌تر از سایر انواع بلبرینگ‌ها است و سرعت دورانی بسیار بالایی دارد.

بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای

این نوع از بلبرینگ‌ها، طراحی متفاوتی نسبت‌به سایر انواع بلبرینگ‌ها دارند؛ همین ویژگی باعث شده است تا بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای، تحمل بار شعاعی از یک جهت بار محوری را داشته باشند. فروش بلبرینگ‌ تماس زاویه‌ای و دیگر انواع بلبرینگ‌ها در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین انجام می‌شود که باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

بلبرینگ‌های خود تنظیم

بلبرینگ‌های خود تنظیم نوع دیگری از بلبرینگ‌های مورداستفاده در صنعت هستند که دو ردیف ساچمه دارند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که کنس داخلی به نسبت کنس خارجی در یک زاویه خاص قرار می‌گیرد که همین طراحی نیز باعث شده است تا بلبرینگ خود تنظیم بتواند بار شعاعی را با محوری خود تحمل کند.

بلبرینگ‌های کف گرد

یکی از پرکاربردترین انواع بلبرینگ‌ در صنعت، بلبرینگ‌های کف گرد هستند که باتوجه‌به طراحی و ساختارشان، می‌توانند بار محوری بالایی را تحمل کنند. این نوع از بلبرینگ‌ها به‌ شکل تخت، مسطح و همچنین قوسی شکل طراحی و ساخته می‌شوند و در صنایع تولیدی مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. بلبرینگ‌های کف گرد به‌دلیل قرار گرفتن بار روی محور عمودی، دارای تعلیق مناسبی هستند. بلبرینگ‌های کف گرد درصورتی‌که به‌خوبی نگهداری شوند و بار شعاعی در آن‌ها ایجاد نشود، می‌توانند طول عمر بسیار بالایی داشته باشند.

انواع رولبرینگ‌ها در صنعت

رولبرینگ‌ نیز یکی از انواع یاتاقان‌های چرخشی است که عملکرد آن‌ تقریباً مانند بلبرینگ‌ها است. وجه تمایز رولبرینگ‌ها و بلبرینگ‌ها در این است که ساچمه‌های رولبرینگ‌ها روی حلقه‌های خارجی و داخلی با تماس خطی حرکت می‌کند که براساس کاربردی که در صنعت دارند، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. ازجمله انواع رولبرینگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی انواع بلبرینگ و رولبرینگ در صنعت ایران

رولبرینگ‌های سوزنی

رولبرینگ‌های سوزنی در محل‌هایی که نیروی شعاعی بالا در فضای کمی نیاز است، استفاده می‌شوند. این نوع از رولبرینگ‌ها دارای ساچمه استوانه‌ای با قطر پایین و طول بالا هستند و نسبت‌به سایر انواع رولبرینگ‌ها، کاربرد بیشتری در صنعت دارند.

رولبرینگ‌های استوانه‌ای

رولبرینگ استوانه‌ای جزو رولبرینگ‌های بسیار رایج در بازار است که ساچمه استوانه‌ای با طول و قطر متوسط دارد و به‌دلیل همین ویژگی ساختاری نیز تحمل آن‌ها برای بار شعاعی بسیار بالا در دوران‌های دور بالا زیاد است. از همین‌ رو، رولبرینگ‌های استوانه‌ای کاربرد زیادی در صنایع دارد.

رولبرینگ‌های مخروطی

رولبرینگ‌های مخروطی نیز تقریباً ساختاری مشابه با بلبرینگ‌های سوزنی و استوانه‌ای دارند، اما تحمل بار شعاعی و محوری آن‌ها به نسبت دو مورد دیگر بسیار زیاد است.

رولبرینگ‌های کف گرد

این نوع از رولبرینگ‌ها برای تحمل نیروی محوری زیاد طراحی شده‌اند و قادر به تحمل بار شعاعی نیستند.

خرید انواع بلبرینگ‌ها رولبرینگ‌ها

همان‌طور که گفتیم، بلبرینگ‌ و رولبرینگ‌ نقش بسیار مهمی در تسهیل حرکت ماشین‌آلات و کاهش اصطکاک دارند و از این رو، از انواع مختلف آن‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود. بلبرینگ و رولبرینگ‌ها باتوجه‌به کاربرد گسترده‌ای که دارند، در انواع مختلف و قابلیت تحمل بار متفاوت تولید می‌شوند. اگر شما هم قصد خرید بلبرینگ را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کولیس مراجعه نمایید.

فروشگاه ابزارآلات کولیس، طیف گسترده‌ای از ابزارهای دستی ساده تا ابزارآلات صنعتی مانند انواع رولبرینگ‌ها و بلبرینگ‌ها را در سایت فروشگاهی خود ارائه می‌دهد تا مشتریان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، در هر ساعتی از شبانه‌روز تجهیزات صنعتی موردنیاز خود را خریداری کنند. این فروشگاه مرجع رسمی فروش بلبرینگ است که می‌توانید انواع مختلف این محصولات صنعتی را با کیفیتی عالی و قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید. علاوه‌بر کیفیت و قیمت مناسب، این فروشگاه انواع بلبرینگ و رولبرینگ‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان می‌رساند و با ارائه خدمات پشتیبانی پس از فروش این امکان را برای خریداران فراهم کرده است تا تجربه مناسبی از خرید اینترنتی تجهیزات صنعتی داشته باشند.

معرفی انواع بلبرینگ و رولبرینگ در صنعت ایران

نتیجه‌گیری

بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌ها به‌عنوان یکی از قطعات اصلی و ضروری در صنایع مختلف شناخته می‌شوند. امروزه، دستگاه‌های تولیدی و صنعتی مختلفی که مشغول به کار هستند، باعث افزایش تولید و استفاده از این ابزارآلات شده است. باوجود این‌که انواع مختلفی از بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌ها وجود دارد، اما این محصولات براساس فاکتورهایی مانند نوع بار، نوع ساچمه، متریال و برند تولیدکننده دسته‌بندی می‌شود و مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما در اصل وجه تمایز رولبرینگ و بلبرینگ‌ها، نوع باری است که تعلیق می‌کنند و قادر به تحمل آن هستند. اگر شما هم قصد خرید بلبرینگ به‌صورت اینترنتی را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کولیس مراجعه کنید و پس از بررسی ویژگی‌ها، انواع و قیمت بلبرینگ، محصول موردنیاز خود را آنلاین سفارش دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha