• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060502252
  • خبرنگار : 71496

۳ شهید و ده‌ها بازداشتی در یورش‌های اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری

۳ شهید و ده‌ها بازداشتی در یورش‌های اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری

در تیراندازی اشغالگران صهیونیست به خودرویی در شمال کرانه باختری ۲ جوان فلسطینی به شهادت رسیدند. همچنین اشغالگران با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری چند فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین عصر روز یکشنبه اعلام کرد که اداره کل امور مدنی به آن اطلاع داده که ۲ جوان به نام‌های «عدی نزار نمر ابوناعسه» و «مصعب حسان علی مقصقص» از ساکنان جنین بر اثر جراحات وارده در تیراندازی اشغالگران صهیونیست در نزدیکی شهر «سلفیت» به شهادت رسیدند و پیکرهای آن دو توسط اشغالگران مصادره شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، اشغالگران صهیونیست عصر یکشنبه به خودروی حامل این دو جوان در نزدیکی ورودی شمالی شهر سلفیت به شدت تیراندازی کردند و به فلسطینی‌ها و نیروهای امدادرسان اجازه ندادند به آنها نزدیک شوند. با شهادت این دو جوان تعداد کل شهدای کرانه باختری شامل قدس اشغالی از هفتم اکتبر گذشته به ۶۴۴ تن رسید که از این تعداد ۱۴۷ تن کودک بودند.

یک شهرک‌نشین صهیونیست در نزدیکی سلفیت زخمی شد

برخی منابع عبری اعلام کردند که عصر یکشنبه در عملیاتی در نزدیکی شهرک «آریئیل» در شهر سلفیت، یک شهرک‌نشین‌ صهیونیست با خودرو زیر گرفته و زخمی شد.

ارتش رژیم اشغالگر در این رابطه گزارش داد که در پی این اقدام، به سمت ۲ جوان عامل این عملیات تیراندازی کرده که در نتیجه یکی شهید و دیگری زخمی شد.

سازمان صهیونیستی «زاکا» اعلام کرد که اشغالگران به ۲ فلسطینی که با تصادف با خودروهای اسرائیلی، قصد حمله داشتند، تیراندازی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی تیراندازی به این ۲ جوان در نزدیکی شهرک «آریئیل»، وضعیت آماده‌باش اعلام کرد.

طبق آخرین آمارها، اداره امور اسرا و آزادگان فلسطین و باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر صهیونیستی طی دو روز گذشته دستکم ۳۵ فلسطینی از جمله چند کودک و چند اسیر آزاد شده را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

بازداشت‌ها در بیشتر استان‌های کرانه باختری انجام شد و با حمله به افراد بازداشت‌شده و خانواده‌هایشان و نیز تخریب گسترده منازل شهروندان همراه بود.

همچنین در این بیانیه مشترک اعلام شد که اشغالگران از زمان آغاز جنگ فراگیر و مستمر علیه فلسطینی‌ها در اکتبر گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ فلسطینی را تنها در کرانه باختری از جمله قدس بازداشت کردند و تعداد فلسطینی‌های بازداشت شده در غزه هزاران تن تخمین زده می‌شود.

یورش‌ها و بازداشت‌ها در شهر قلقیلیه

گروه بزرگی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند.

خبرگزاری وفا گزارش داد، گروه بزرگی از نیروهای ارتش اشغالگر از ورودی شرقی شهر قلقیلیه به آن یورش برده و خودروهای خود را از ایست شمالی وارد شهر کردند، آنها با حمله به تعدادی از خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی، چند فلسطینی را بازداشت کردند.

این خبرگزاری در ادامه نیز اعلام کرد که اشغالگران «فاخر جبر» و همسرش را پس از یورش به داخل آپارتمانشان در قلقیلیه بازداشت کردند، همچنین آنها به منزل خانواده «متیم رضوان» یورش برده و پس از تفتیش آنجا، این فلسطینی را نیز بازداشت کردند.

اشغالگران به محله «النقار» در این شهر نیز یورش بردند و پس از بازداشت چند تن از ساکنان محله، از آنجا خارج شدند.

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که آنها به منزل «حماده رضوان» آزاده فلسطینی در محله «کفر سابا» همزمان یورش برده و همزمان نیز به منزل خانواده او واقع در خیابان «الملعب» شهر قلقیلیه حمله کردند.

یورش به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل و شهر نابلس

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر به اردوگاه «الفوار» در جنوب شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

همچنین آنها از ایست نظامی «الطور» به سمت شهر نابلس در شمال کرانه باختری حمله کردند.

شهادت یک فلسطینی در جنوب الخلیل

برخی منابع پزشکی به شبکه خبری «الجزیره» گزارش دادند که یک شهروند فلسطینی از ساکنان شهر «یطا» در جنوب الخلیل به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید.

حمله اشغالگران به خودروهای فلسطینی‌ها در بیت ساحور

اشغالگران اسرائیلی در شهر بیت ساحور واقع در شرق بیت لحم به خودروهای شهروندان فلسطینی یورش بردند.

خبرگزاری رسمی فلسطین در این رابطه گزارش داد که اشغالگران به سمت خودروهای عبوری در خیابان الرئیس در نزدیکی منطقه «عش غراب» در شرق بیت ساحور بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند که خوشبختانه کسی آسیب ندید.

کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده، پس از آغاز حملات ویرانگر و مستمر این رژیم به نوار غزه که بیش از ۱۰ ماه از آن گذشته، با تشدید یورش‌های اشغالگران روبه‌رو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha