• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060502239
  • خبرنگار : 71610

بمباران یک مدرسه توسط اشغالگران و دستور تخلیه جدید برای اهالی غزه

بمباران یک مدرسه توسط اشغالگران و دستور تخلیه جدید برای اهالی غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در سیصد و بیست و پنجمین روز از جنگ، درحال ادامه دادن به بمباران مناطق مختلف نوار غزه و به ویژه مناطقی در جنوب و مرکز نوار غزه هستند؛ حملاتی که با صدور دستور تخلیه برای فلسطینی‌ها همراه شده است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی در این باره نوشتند ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین حملات جنایتکارانه خود حملات توپخانه‌ای شدیدی را به چند محله در خان یونس در جنوب نوار غزه انجام داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مدرسه «العز بن عبدالسلام» در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

این حمله چند شهید ازجمله چند زن و شماری مجروح برجای گذاشته است.

اشغالگران در النصیرات مسجد «النصیرات الکبیر» را نیز هدف حمله قرار دادند.

بمباران یک مدرسه توسط اشغالگران و دستور تخلیه جدید برای اهالی غزه
ویرانی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی

طبق این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود یک خانه در خیابان «الشهداء» در غرب شهر غزه را بمباران کرده و چند فلسطینی را شهید و زخمی کردند.

رسانه‌های فلسطین همچنین از شهادت چند فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «الشوکه» واقع در شرق رفح خبر دادند.

در همین راستا، شبکه خبری قدس گزارش داد: رژیم اشغالگر همچنین بازار تاریخی طلا در غزه را ویران کرده و فلسطینی‌ها را تحت فشار گرسنگی و آوارگی مجبور کرده است تا جواهرات خود را به قیمت‌های کمتر از قیمت مصوب بین‌المللی بفروشند.

ادامه درگیری‌های زمینی

همزمان با این حملات هوایی، منابع فلسطینی از تداوم درگیری‌های زمینی میان مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

طبق این گزارش، در روز سیصد و بیست و پنجم جنگ درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان مقاومت و اشغالگران در شرق «دیر البلح» در مرکز نوار غزه در جریان است.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی درگیری‌های چهار روز گذشته در نوار غزه هفت نظامی آن به هلاکت رسیده‌اند.

دستور تخلیه جدید برای اهالی غزه

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین برای فراهم کردن مقدمات حملات وحشیانه جدید دستور تخلیه جدیدی برای ساکنان نوار غزه واقع در «منطقه امن» اعلام شده در مرکز این باریکه صادر کرد تا حملات خود را در این منطقه گسترش دهد.

وضعیت بغرنج آوارگان در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خطاب به همه ساکنان و آوارگان حاضر در محله دیرالبلح و منطقه ۱۲۸ مشخص شده در نقشه، به خاطر امنیت خود، منطقه‌ای را که در آن قرار دارید «منطقه جنگی خطرناک» در نظر بگیرید و از آن خارج شوید.

ارتش رژیم صهیونیستی درحالی این منطقه را یک منطقه جنگی اعلام کرده است که پیشتر با اعلام امن بودن این منطقه آوارگان فلسطینی را به نقل مکان به آنجا ترغیب کرده بود.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۳۲۵ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha