• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403060502181
  • خبرنگار : 50214

رئیس کمیته اقتصادی شانا پیشنهاد کرد؛

آبادانی بافت‎های فرسوده شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن

آبادانی بافت‎های فرسوده شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن

ایسنا/یزد رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان یزد با اشاره به وجود زیرساخت‌ها بلااستفاده در بافت‌های فرسوده شهری، آن را بستری مناسب برای ایجاد طرح‌های نهضت ملی مسکن با هزینه‌‎هایی بسیار کمتر برای دولتمردان ذکر کرد.

«محمدرضا صادقی» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن و اهتمام دولت سیزدهم به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: قرار بود در استان یزد ۵۴ واحد مسکونی در قالب این طرح ایجاد شود که مسئولان استان در این باره از تدارک و تامین زمین برای ۶۰ هزار متقاضی تاکنون خبر داده‎اند منتهی موضوع اصلی در این باره با عنایت به هزینه بالای تامین زیرساختهای این حجم از مسکن سازی، استفاده از داشته‎ها و تجربیات گذشته برای پیشبرد بهتر و بیشتر این طرح توام با صرف هزینه‎های کمتر است.

وی به بلااستفاده ماندن بخش‌هایی از شهرهای استان در قالب بافت‌های فرسوده که به لحاظ سکونت مردم مانند کچلی‌هایی در این پهنه‎‌هاست، اشاره کرد و گفت: علی رغم تامین زیرساخت برای این مناطق عملاً شاهد خالی از سکنه شدن آنها یا سکونت اتباع خارجی یا تجمع معتادان متجاهر در این بخشها به همراه تبعات و آسیب‌های ناشی از آن هستیم در حالی که می‌توان با ایجاد مشوق برای مالکان آنها یا سرمایه‎گذارن حوزه مسکن، از این فضاها برای ساخت مسکن‌های نهضت ملی در دل شهر و بدون صرف هزینه‌های تامین زیرساخت بهره گرفت.

صادقی با تاکید بر این که گسترش افقی شهرها باعث افزایش مشکلات و معضلات شهری از جمله در رابطه با ارائه خدمات شهری خواهد شد، گفت: هرچند تمایل مردم استان به سکونت در خانه‎های ویلایی است ولی برای تنوع بخشی در این حوزه بهتر بود با بهره گیری از داشته‎هایمان تلفیقی از ساخت واحدهای آپارتمانی و منازل ویلایی در استان اجرایی می‎شد.

وی اظهار کرد: به نظر اگر کارشناسی‎تر به این موضوع توجه شود، می‎توانیم تا هنوز دیر نشده از پتانسیل‌های فعلی در این رابطه بهره گیریم تا علاوه بر پیشرفت سریع‌تر طرح‎ها، مشکلات نیز کمتر شود.

این کارشناس اقتصادی ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در دولت سیزدهم و ابراز امیدواری نسبت به فعالیت موفق دولت چهاردهم، متذکر شد: امیدبخشی به مردم توام با عمل کردن به وعده‎ها بسیار برای مردم دلچسب خواهد بود و شاید تنها بخش‌های موفق در این مورد را بتوان سپاه و بسیج نام برد چرا که همواره بیش از تعهد و گاهاً چندین برابر تعهدات خود اقدام عملی داشته‌اند و این همان معنی واقعی جهش مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش از تفکر ایجاد مسیر‎های دسترسی مجزا برای زمین‎های واگذار شده در منطقه شحنه(نهضت ملی مسکن) و شهرک ویلایی کاریزلند(کوثر) به شدت گلایه کرد و گفت: این که متولیان این شهرک به بهانه کاهش ارزش زمینهای این منطقه به دلیل واقع شدن در جوار خانه‎های نهضت ملی مسکن چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند صحیح نیست و نباید بخشی از شهر که افزایس نرخ زمین‌های آن بر سایر نقاط شهر نیز تاثیرگذار است را برای اقامت موقت و تفریحی تعدادی محدود منفک کرد.

صادقی همچنین افزود: هدف از ایجاد این شهرک از ابتدا تامین منابع مالی خط انتقال آب به یزد و تبدیل آن به ریه تنفسی شهر یزد با ایجاد باغ ویلاها در آن بود ولی مشاهدات عینی و شنیداری نه تنها گویای این موضوع نیست بلکه بیانگر ایجاد اقامتگاه‌های موقت با هزینه‌های میلیاردی و بعضاً دارای باغچه‎های سیفی‌جات که قطعاً با آب شهری آبیاری می‎شوند، هستیم.

رئیس کمیته اقتصادی شانا در استان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو نیز در قبال چنین اقامتگاه‌های موقتی باید حجم معینی آب با نرخ بهایی متفاوت در نظر بگیرد نه این که مالکان بخش اقامتگاهی موقت این شهرک در روزهای تعطیل معادل مصرف یک هفته آب دیگر شهروندان را مصرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha