• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403060502153
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد داد:

تشکیل ۴ پرونده تخلف از بنگاه‎های املاک/جریمه ۲۷ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت

تشکیل ۴ پرونده تخلف از بنگاه‎های املاک/جریمه ۲۷ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت

ایسنا/یزد مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد با اشاره به تداوم گشت مشترک تعزیرات حکومتی برای مشاوران املاک در استان، از تشکیل چهار فقره پرونده تخلف در گشت‌های مشترک اخیر در این حوزه خبر داد.

«سید محمد مهدی مهاجریان مقدم» گفت: در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جهت کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، گشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دستگاه‌های نظارتی از بنگاه‌های مشاوران املاک در استان یزد نظارت و بازرسی کردند.

وی افزود: در این گشت مشترک از تعدادی واحد صنفی بنگاه‌های املاک مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت که از این واحدهای صنفی چهار فقره پرونده با عناوین تخلف درج نکردن قیمت و صادر نکردن قولنامه خریدار و گرفتن مبلغ بیش از تعرفه تعیین شده تشکیل شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد گفت: در طول ایام هفته همه روزه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به صورت مرتب اصناف و بازاریان را مورد رصد قرار داده و در صورت محرز شدن تخلف طبق قانون با تشکیل پرونده از سوی دستگاه های نظارتی برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

بازگشت سوخت از مسیر قاچاق

مهاجریان مقدم همچنین اعلام کرد: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خاتم در محور کمربندی از یک دستگاه تریلی کشنده، محموله سوخت قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: پرونده قاچاق سوخت ۲۹ هزار و ۶۲۵ لیتر نفتگاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش ۹ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خاتم رسیدگی شد.

به گفته این مسئول، شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی یزد، مهاجریان مقدم در پایان افزود: شعبه همچنین به دلیل این که ارزش وسیله نقلیه بیش از ارزش سوخت کشف شده است، ۹ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت ۲۷ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha