• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060502143
  • خبرنگار : 50260

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل:

تولید کتاب کودک نیازمند حمایت‌های دولت است

تولید کتاب کودک نیازمند حمایت‌های دولت است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: تولید و نشر کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در شرایطی است که برای دستیابی به جایگاه واقعی و شایسته آن، نیازمند حمایت‌های دولت و متولیان این حوزه است.

روح‌الله قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که سال گذشته ۳۵ عنوان کتاب در این شهرستان چاپ و منتشر شده، در حالی که هیچ کدام در حوزه کتاب کودک نبوده است.

وی افزود: تعداد کتاب منتشر شده از پنج عنوان در سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۵ عنوان در سال ۱۴۰۲ رسیده، در حالی که شمارگان آنها ۱۱ هزار و ۳۰۰  جلد بوده و فقط ۳۷ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل، تصریح کرد: کودکان، کتاب‌ها را به خاطر زیبایی ظاهری‌ انتخاب می‌کنند، بنابراین انتشار کتاب کودک، نیاز به جذابیت دارد و به تصویرگری، گرافیک، فونت مناسب، صفحه‌آرایی، نوع کاغذ و تزیینات کتاب بستگی دارد، اما برخی ناشران به علت کاهش هزینه‌ها، برخی از این موارد را حذف می‌کنند.

وی تأکید کرد: برخی خانواده‌ها بر این باور هستند که کتاب کودک باید ارزان‌ باشد و به هزینه‌های تصویرگری و جاذبه‌های ظاهری چاپ کتاب برای مخاطب کودک توجه ندارند و قیمت کتاب کودک را با قیمت کتاب بزرگسال مقایسه می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: پایین بودن تیراژ کتاب کودک، یکی دیگر از مشکلات این حوزه است که جوابگوی هزینه‌های نویسنده و ناشر نیست و نمی‌توانند درآمد مناسبی برای فعالان این حوزه داشته باشند.

قربانی افزود: قصه‌های خوب برای کودکان با هدف پرورش حس زیبایی‌شناسی، پرورش عادت‌های مفید، حس استقلال‌طلبی و خلاقیت کودک طراحی می‌شود که با توجه به غنای ادبیات کهن فارسی، می‌توان آثار فاخری در حوزه کتاب، انیمیشن و پوستر تولید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha