• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060502140
  • خبرنگار : 50042

تا پایان سال؛

۷ دپارتمان تخصصی آموزشی در جهاددانشگاهی گیلان راه اندازی می شود

۷ دپارتمان تخصصی آموزشی در جهاددانشگاهی گیلان راه اندازی می شود

ایسنا/گیلان سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها تا آخر سال جاری حداقل ۷ دپارتمان تخصصی در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان راه اندازی می‌شود، گفت: تخصصی سازی فرآیندهای آموزشی در جهاددانشگاهی استان در حال شکل گیری است.

دکتر هادی مدبری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص توسعه فعالیت های آموزشی در سازمان جهاددانشگاهی گیلان، اظهار کرد: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی گیلان در سال‌جاری افق جدیدی را برای فعالیت های آموزشی این نهاد برنامه‌ریزی کرده است و این نوید را می‌دهد تا در آینده نزدیک بتوانیم از لحاظ کیفی و کمی جهشی را در فعالیت‌های آموزشی استان شاهد بوده و این نهاد بتواند نقش موثرتری در حوزه فعالیت‌های آموزشی استان ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای انجام شده تاسیس مراکز آموزشی کوتاه مدت جدید در شهرستان‌های تالش و لاهیجان بوده، افزود: پس از ابلاغ حذف مراکز علمی کاربردی در جهاددانشگاهی که حاصل تصمیمات کلان آموزشی کشور است تصمیم بر این شد تا رشته های این مراکز با دوره‌های کوتاه مدت تخصصی و مهارت محور جایگزین شوند. همین امر باعث شد تا با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته در لاهیجان و تالش مراکز آموزش‌ کوتاه مدت جدید را تاسیس کنیم.

مدبری ادامه داد: ضمن اینکه با تعطیل شدن مراکز علمی کاربردی در رودسر، انزلی و لنگرود، مراکز کوتاه مدت جدید به مکان آنها منتقل شد؛ با اقدامات انجام شده تعداد فراگیران مراکز کوتاه مدت در ۵ ماهه ابتدایی امسال بیش از ۲۵۰۰ نفر برای ۱۳۸ عنوان دوره بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی آموزش‌های سازمانی یا برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی را از دیگر فعالیت‌های معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در استان گیلان دانست و گفت: در همین راستا مرکز شماره یک آموزشی جهاددانشگاهی گیلان نیز در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۷ دوره آموزشی را برای ۱۱۷۴ نفر از پرسنل ادارات و سازمان های استان برگزار کرده، همچنین برگزاری ۲۳ آزمون استخدامی با ۲۴ هزار و ۱۹۶ هزار نفر داوطلب در دو سال اخیر، از دیگر اقدامات شاخص در این حوزه است.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان تصریح کرد: تخصصی سازی فرآیندهای آموزشی در جهاددانشگاهی استان در حال اجراست و در این راستا دپارتمان‌هایی را طراحی کردیم و همچنین از افراد و مدرسان صاحب نام برای شرکت در این دپارتمان‌ها دعوت کردیم.

مدبری بیان کرد: علاوه بر دپارتمان های تخصصی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها که بتوانند توانمندی‌های خود را ارتقا دهند از دیگر اقدامات مهم آموزشی در جهاددانشگاهی است.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی ها تا آخر سال جاری حداقل ۷ دپارتمان تخصصی آموزشی در جهاددانشگاهی استان گیلان راه اندازی می شود و فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: دپارتمان های زبان‌ خارجی، حقوق، هوش مصنوعی، مدیریت MBA و DBA، فنی مهندسی، روانشناسی و همچنین دپارتمان معماری و عمران از جمله این موارد هستند.

وی افزود: علاوه بر این آموزش‌های فوق برنامه مدارس را هم در دستور کار داریم، براساس مذاکراتی که با برخی از مدارس غیر انتفاعی داشتیم دوره های فوق برنامه برای دانش‌آ موزان مدارس مذکور براساس درخواست مدارس و اخذ مجوزهای مربوطه و با همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری و اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می شود.

مدبری بیان کرد: یکی از مهمترین آموزش هایی که به صورت تخصصی دنبال تاسیس آن هستیم و مجوزهای اولیه آن هم اخذ شده آموزش دوره های مهارتی پزشکی بوده که پیش نیازهای آن در حال شناسایی و تامین است.

وی گفت: در حوزه آموزش‌های مجازی هم گام‌های خوبی برداشته شده و بسترهایی که از دوران شیوع کرونا در اختیار دانش پژوهان قرار گرفته بود در حال توسعه بوده و به زودی از وب سایت جدید معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان با امکان بهره گیری از محتواهای آموزشی تخصصی تولید شده رونمایی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha