• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060402058
  • خبرنگار : 50378

قدردانی تولیت آستان قدس رضوی از اعتاب مقدسه عراق در میزبانی از زائران اربعین

قدردانی تولیت آستان قدس رضوی از اعتاب مقدسه عراق در میزبانی از زائران اربعین

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با تولیت‌های آستان های مقدسه عراق(ع) از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات آن‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین و میزبانی شایسته‌ از زائران حسینی قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی که به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق سفر کرده بود، طی دیدارهای جداگانه با تولیت‎های آستان‎های مقدس علوی، حسینی، عباسی، کاظمین و عسکریین از میزبانی و خدمت رسانی شایسته آنها به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدارها با اشاره به حضور حماسی و ده‌ها میلیونی محبان اهل بیت(ع) در راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: عتبات عالیات در عراق و ایران مایه وحدت و اتحاد میان این دو ملت هستند، به برکت وجود حرم های مطهر ائمه اطهار(ع) رابطه دوستی و روحیه برادری عمیقی بین مردم این دو کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه ایران و عراق دو کشور قدرتمند و دارای تمدن کهن هستند، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی دارای چنین تمدن، اقتدار و قدرتی نیستند؛ لذا دشمن نسبت به اتحاد و همدلی مردم این دو کشور بزرگ منطقه نگرانی و واهمه دارد.

مروی همچنین به نقش عتبات عالیات در هدایت توده‌های مردمی به رویداد عظیم اربعین اشاره و عنوان کرد: اربعین نمونه بارزی از تأثیر عتبات عالیات در ایجاد سرمایه اجتماعی و جریان‌سازی فرهنگی بوده و می‎تواند نقش تربیتی قابل توجهی در جهان اسلام داشته باشد.

وی همچنین از میزبانی خالصانه مردم مهمان نواز عراق و همکاری بسیار خوب دولت این کشور در شکل گیری اقیانوس زائران حسینی در اربعین نیز تشکر و قدردانی کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مروی گفت: بی‌تردید برگزاری بزرگترین تجمع محبان اهل بیت(ع) در اربعین با تلاش‌های نیروهای امنیتی و پلیس عراق و حشدالشعبی دلاور و همدلی و همکاری برادرانه دست‌اندرکاران و موکب‌داران عراقی و ایرانی در کنار یکدیگر شکل گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha