• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403060401961
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۴ شهریور؛ توصیه‌ای به زائران اربعین/دیدارهای فرماندهان ارتشی با برخی اعضای کابینه چهاردهم

اخبار سیاسی ۴ شهریور؛ توصیه‌ای به زائران اربعین/دیدارهای فرماندهان ارتشی با برخی اعضای کابینه چهاردهم

«عزاداری دانشجویی با حضور رهبر انقلاب»، «اربعین ۱۴۰۳»، «دیدار امیر سیاری با رئیس سازمان برنامه و بودجه» و «دیدار فرمانده کل ارتش با وزیر دفاع» از موضوعات مهم خبری چهارم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، هیأت‌های دانشجویی صبح امروز همزمان با اربعین حسینی (ع) پس از تجمع در مسجد دانشگاه تهران به صورت دسته عزاداری به سمت حسینیه امام خمینی حرکت کرده و در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزاداری کردند و  نماز ظهر و عصر عزاداران هیأت‌های دانشجویی به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بین دو نماز در سخنانی با اشاره به زیارت عاشورا، کارزار میان جبهه حسینی و جبهه یزیدی را مستمَر و تمام نشدنی و در عین حال نحوه این کارزار را به تناسب شرایط و اقتضائات متفاوت خواندند و تاکید کردند: انقلاب اسلامی ایران، فرصت و میدان وسیعی را در مقابل جوانان گشوده است و باید از این فرصت، با برنامه‌ریزی و شناخت صحیح وظیفه، اقدام لازم و به‌موقع را در جهت اهداف عالیه انقلاب انجام داد تا زمینه پیشرفت و فلاح و رستگاری فراهم شود.

امروز همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران که در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، شرکت کرد و در مسیر پیاده روی با جمعی از مردم شرکت کننده در راهپیمایی اربعین، هم‌سخن شد.

ستاد مرکزی اربعین هم اطلاعیه شماره ۱۷ خود را خطاب به زائران کربلای معلی و شرکت کنندگان در آئین پیاده روی اربعین صادر و توصیه کرد که زائرینی که فاقد وسیله شخصی می باشند در برگشت به کشور به دلیل کثرت جمعیت زائرین برگشتی در روز اربعین در صورت امکان برگشت خود را به روز بعد از اربعین موکول نمایند.

در همین ارتباط،‌ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران از استقرار بالگردهای این قرارگاه برای کمک به اورژانس هوایی در مرزهای خوزستان خبر داد و افزود: قرارگاه منطقه‌ای کربلا علاوه بر تقویت تیپ زرهی حضرت حجت (عج) که در مرز حضور و تأمین امنیت زائران را بر عهده دارد اقدامات دیگری نیز انجام داده است که نصب سایبان در مرز از جمله آنهاست. همچنین برای کمک به اورژانس هوایی و جابه‌جایی مدیران، بالگردهایی در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر و برای انتقال زائران اربعین از مرز به پایانه‌ها نیز خودروهای ترابری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر شدند.

****

روابط عمومی ارتش از دیدار امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امیر سرتیپ مسعود مقدس معاون طرح، برنامه و بودجه ارتش با حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبرداد.

گفته می شود در این دیدار که جمعی از مسئولان طرح و برنامه و بودجه ارتش و برخی از معاونان سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، راهکارهای تعامل بیش از پیش دو سازمان مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

همچنین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به همراه جمعی از فرماندهان، معاونان و مسئولان ارتش با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار کردند که در این دیدار، راه‌های تعامل بیشتر ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح و قرار شد در آینده نزدیک جلسه مجزایی بین وزیر دفاع و فرماندهان نیروها با هدف ارتقای تعاملات فی‌مابین و با رویکرد همکاری ویژه دو برگزار تا راهکارهای مطلوب اتخاذ و عملی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در پیامی برگزیده‌شدن امیر نصیرزاده به‌عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تبریک گفت و افزود: امید است در امتداد تجارب ارزنده شما در عرصه‌های دفاعی و نظامی در آن وزارت‌خانه و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در این مسئولیت جدید موفق بوده و موجبات خرسندی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی را فراهم آورید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha