• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403060401958
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

از ابتدای طرح تاکنون انجام شده است؛

ارائه بیش از ۷۲ هزار خدمات درمانی به زائران اربعین توسط جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی

ارائه بیش از ۷۲ هزار خدمات درمانی به زائران اربعین توسط جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول پایگاه‌های درمانی کاظمین در عملیات بهداشتی، درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در اربعین حسینی، گفت: از ابتدای استقرار نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی ۷۲ هزار و ۱۳۰ خدمت پزشکی و پیراپزشکی در درمانگاه‌های هلال احمر مستقر در شهر کاظمین به زائران اربعین ارائه شده است. 

مجید رضا لطیفی، مسئول پایگاه‌های درمانی کاظمین در عملیات بهداشتی، درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۴ شهریور اظهارکرد: اربعین امسال مانند سال گذشته دو درمانگاه در شارع صاحب الزمان(عج) و شارع امام علی(ع) کاظمین توسط این جمعیت مستقر شده و به زائران اربعین خدمات پزشکی ارائه می‌دهند. 

وی افزود: انجام ۶۰۷ مورد تست قند خون، ۱۵۱ مورد نوار قلب، هزار و ۱۹۳ مورد سرم تراپی، مراجعه ۷ هزار و ۳۶۲ مورد گرمازدگی و انجام ۴ هزار و ۶۸۰ مورد تزریقات از جمله خدمات ارائه شده در زمینه پیراپزشکی بوده است.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی از ویزیت ۲۳ هزار و ۸۶۴ بیمار در درمانگاه‌های مستقر شهر کاظمین خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۶۰ نفر از پزشک عمومی و ۴ هزار و ۱۵۹ نفر هم در بخش داخلی خدمت گرفته‌اند.

لطیفی یادآور شد: ۱۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر به صورت هوایی و زمینی از ۲۲ مرداد ماه اعزام شدند و کار خدمات رسانی آنها از ۲۵ مرداد ماه در کاظمین آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: اربعین امسال برای دومین سال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفته است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران وجود دارد.

همچنین بیش از ۳۹۵ نفر از خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن، دارو و پانسمان از این خدمات بهره برده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha