• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060401898
  • منبع : نمایندگی اصفهان

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان

ایسنا/اصفهان میدان آزادی‌ و چهارراه نورباران تا مسیر گلستان شهدای اصفهان، امروز شاهد پیاده‌روی جاماندگان اربعین بود.

به گزارش ایسنا از اصفهان، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، صبح امروز، یکشنبه ۴ شهریورماه در نقاط مختلف شهر اصفهان و از جمله از حدفاصل چهارراه نورباران و میدان آزادی تا گلستان شهدای این شهر برگزار شد. 

از همان ساعت‌های اولیه صبح، میدان آزادی شاهد حضور خیل عظیم قشرهای مختلف مردم اصفهان بود که آمده بودند تا در پیاده‌روی جاماندگان اربعین شرکت کنند. 

امروز و در اربعین حسینی، پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر و کودکان اصفهانی آمده بودند تا بار دیگر با امام حسین(ع) و شهدای کربلا، تجدید میثاق و عشق و دلدادگی خود به امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا را ابراز کنند. 

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان

پیاده‌روی عظیم اربعین در کربلا و چه پیاده‌روی جاماندگان اربعین در نقاط مختلف کشور، جلوه‌ای از عشق و دلدادگی وافر مردمی به امام حسین(ع) است و این مصداق جمله مهم حاج قاسم سلیمانی است که گفت: ما ملت امام حسینیم. 

ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پذیرایی در حد فاصل چهارراه نورباران و میدان آزادی تا گلستان شهدا، پذیرای مردم عزادار اصفهان بود. موکب‌هایی که یادآور و تداعی کننده موکب‌های اربعین در مسیر پیاده‌روی به کربلا و در خدمت به زائران حسینی بود. 

بیرق‌های عزاداری و پلاکاردهای عاشورایی در کنار طنین شعارهای لبیک یا حسین و هیهات من الذله و نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداحان در تمام طول مسیر، تداعی کننده حال وهوای پیاده‌روی اربعین در کربلا بود. 

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان

مردم اصفهان امروز هم مظلومیت مردم و از جمله کودکان غزه و فلسطین را از یاد نبردند، چرا که پرچم فلسطین و تصاویر قدس و شهدای غزه زینت‌بخش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان بود. 

عزاداری هیئت‌های عزاداری، حرکت نمادین کاروان امام حسین(ع)، قرائت زیارت‌ عاشورا و اربعین و ... از دیگر برنامه‌های مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان بود. 

گلستان شهدای اصفهان آخرین مقصد جاماندگان اربعین حسینی است. مردم با حضور در گلستان شهدا، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند؛ شهدایی که الگویشان در راه شهادت سیدالشهدا(ع) بود. 

خیمه گلستان شهدای اصفهان در آخر، میزبان اقامه نماز جماعت ظهر اربعین بود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha