• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060401879
  • خبرنگار : 50972

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد

آماده‌باش صددرصدی ۵۰۰۰ نیروی فضای سبز شهری در دهه آخر صفر

آماده‌باش صددرصدی ۵۰۰۰ نیروی فضای سبز شهری در دهه آخر صفر

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: روزانه ۸۰۰ نفر نیروی فضای سبز در محورهای منتهی به حرم رضوی و مبادی شهر برای خدمت‌رسانی به زائرین و مجاوران مستقر و آماده شده‌اند.

حامد فیض‌الهی در گفت‌ وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از اربعین حسینی تا وفات امام رضا(ع) نیروهای فضای سبز در آماده‌باش کامل هستند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای دهه آخر صفر، در تمامی مبادی ورودی  شهر و محورهای اصلی منتهی به حرم رضوی مخصوصا مناطق ثامن، منطقه هشت،  هفت و بخشی از مناطق دو، سه، چهار، پنج و ۶، سه اقدام مهم قبل، حین و پس از این بازه زمانی در حوزه فضای سبز شهری صورت گرفت. 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تخریب فضای سبز به دلیل ازدحام بالای زائران در این روزها پیش از ورود به این دهه، حصارکشی و محصور کردن برخی از قسمت‌های  فضای سبز صورت گرفت، همچنین ایمن سازی  تمامی مسیرها، تنظیم باغبانی برای هرس درختان و تکمیل گونه‌های گیاهی از اقدامات دیگری است که با نزدیک شدن به دهه آخر صفر،  در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد بیان کرد: از دیگر اقدامات مهم می‌توان به ساماندهی و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌ها و بوستان‌های خطی در مسیر زائران پیاده اشاره کرد تا این سرویس‌ها در این دهه به صورت ۲۴ ساعته در اختیار زائران و شهروندان قرار گیرد.

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه ۵۰۰۰ نیروی فضای سبز شهری پراکنش متفاوتی در دهه آخر صفر خواهند داشت، افزود: مناطقی مانند نه، ۱۰، ۱۱ و ۱۲  و سازمان پارک‌ها که زائرپذیری کمتری دارند، به عنوان معین به مناطق میانی کمک‌رسان خواهند بود و به طور مثال روزانه در خیابان امام رضا(ع) منطقه هشت، ۱۰۰ نفر نیروی معین کارگری فضای سبز مشغول به خدمت‌رسانی هستند و به طور کلی روزانه ۸۰۰ نفر نیروی فضای سبز در محورهای منتهی به حرم و مبادی شهر مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: آبرسانی آب غیرشرب به موکب‌های حاضر در منطقه ثامن، در مسیر ورودی از سمت جاده قوچان و نیشابور از دیگر اقداماتی بوده که شهرداری مشهد در این دهه بر عهده گرفته است.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: پس از اتمام دهه  آخر صفر، برای بازسازی و احیای فضای سبز شهری، گونه‌های  گیاهی مورد نیاز از طریق سازمان پارک‌ها تهیه شده است تا پس از اتمام مراسم فضای سبز شهری را به حالت اولیه برگردانیم.

فیض‌اللهی خاطرنشان کرد: آماده باش صد در صدی برای ادارات فضای سبز مناطق، کارشناسان، باغبانان و تمامی کارکنان اعلام شده ، همچنین جلسات مختلف هماهنگی با تمام حوزه‌های مربوطه برای خدمت‌رسانی بهتر برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha